۳۱ سال از شهادت محمدحسین می گذرد؛

خواندن آیه استرجاع و شهادتی که اشک فرمانده را جاری کرد

سرش را روی شانه شریعت زاده گذاشت و مانند ابر بهار بارید و صدای هق هق گریه اش فضا را پر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: عملیات والفجر هشت[1] بود و بمب های خوشه ای که بر سر بچه ها فرود می آمد. مصطفی[2] که برای سرکشی به بچه های واحد موتوری بهداری آمده بود زیر همین بمب های خوشه ای شهادت را تجربه کرد و بچه ها نمی دانستند که میان این معرکه چطور خبر شهادتش را به محمدحسین[3] برسانند آخر همیشه او می گفت هر کاری را که به مرتجی بسپارم دیگر خیالم راحت است چون همه تلاشش را می کند تا کار به درستی انجام شود. بالاخره خبر را به او دادند و محمدحسین بی آنکه خمی به ابرو آورد تنها در پاسخ گفت: انا لله و انا الیه راجعون.

محمد[4] که نمی دانست خبر شهادت مصطفی را به محمدحسین داده اند خود را به او رساند تا از شهادت مصطفی باخبرش کند اما باز هم محمد حسین با قاطعیت تنها آیه استرجاع[5] را به زبان آورد و گفت: اینجا جای شهادت است و هر که برای هدف دیگری آمده بیخود آمده و دارد وقت خود را تلف می کند.

این برخورد سرد محمدحسین دربرابر خبر شهادت مصطفی، همه بچه ها را به حیرت واداشته و آنها را ناراحت کرده بود طوری که بعضی از آنها می گفتند: ممقانی آنقدر مجروح و شهید دیده که دیگر دلش سنگ شده است.

همان روز محمد حسین با محمد به سمت بیمارستان شهید بقایی اهواز راه افتادند تا مقدمات انتقال پیکر مصطفی به تهران را انجام دهند و آنجا بود که از محمد خواست تا حتما در مراسم تشییع مصطفی باشد و از طرف او از پدرش عذرخواهی کند که نتوانسته به تهران بیاید تا زیر تابوت مصطفی را بگیرد. موقع خداحافظی محمد را بغل کرد و سر روی شانه او گذاشت و بغضی را که تا آن ساعت برای حفظ روحیه بچه ها فروخورده بود رها کرد و صدای هق هق اش در فضا پیچید. [6]

 

 
  1. عملیات والفجر هشت یا همان نبرد اول فاو یک عملیات آبی خاکی بود که در تاریخ بیستم بهمن ماه سال 64 با رمز یا فاطمه الزهرا (س) در منطقه خسروآباد تا راس البیشه آغاز شد.
  1. شهید مصطفی مرتجی، فرمانده بهداری لشکر 27 حضرت رسول (ص) که در عملیات والفجر هشت به شهادت رسید.
  1. شهید محمد حسین مردی ممقانی، فرمانده بهداری لشکر 27 حضرت رسول (ص) که در تاریخ یازدهم تیرماه سال 65 در عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران به دوستان شهیدش پیوست.
  1. محمد شریعت زاده از بچه های لشکر 27 حضرت رسول(ص).
  1. انا لله و اناالیه راجعون.
  1. برگرفته از کتاب مرهم زخم.

 

دیدگاه تان را بنویسید