رفع یبوست با خوردن پوست این 2 میوه ترش!

پوست کیوی منبع طبیعی فیبر محسوب می‌شود. اگر در حال حاضر کیوی را در غذاهای خود دارید، پوست آن را هم اضافه کنید تا به بدن شما طراوت بیشتری بدهد. کیوی مدت‌زمان لازم برای حرکت مدفوع در دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رژیم غذایی می‌تواند به عملکرد بهتر دستگاه گوارش و رفع یبوست کمک کند.

همشهری نوشت: پوست کیوی منبع طبیعی فیبر محسوب می‌شود. اگر در حال حاضر کیوی را در غذاهای خود دارید، پوست آن را هم اضافه کنید تا به بدن شما طراوت بیشتری بدهد. کیوی مدت‌زمان لازم برای حرکت مدفوع در دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد.

به گفته سارا آنزلوار، متخصص تغذیه، «حمل‌ونقل سریع مواد غذایی در روده احتمالا به دلیل محتوای فیبر است، اما حدس و گمان‌هایی هم وجود دارد که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کیوی نقش موثری دارند.»

ترکیب آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی موجود در کیوی با فیبر اضافی موجود در پوستش، حرکت مواد را تسهیل می‌کنند. وقتی اسموتی درست می‌کنید یک کیوی کامل شسته‌شده را به مخلوط‌کن اضافه کنید، یا اینکه آن را مانند سیب (با پوست) میل کنید.

 

خواص فوق‌العاده این میوه برای رفع یبوست

پرتقال دارای طبع معتدل است و ترکیباتی نظیر روغن فرار، نشاسته، چربی، قند نوعی ماده تلخ، فلاونوییدها و ویتامین‌های A وBوC را دارد.

میوه پرتقال در چین به شکل رسیده و نارس استفاده دارویی داشته و به عنوان محرک گوارش و ضد یبوست استفاده می‌شود. برای درمان سرفه‌های خشک، آرامش اعصاب، بی‌خوابی و شک عصبی مفید است و در طب سنتی چین عقیده بر این است که مصرف میوه پرتقال موجب تحریک انرژی راکد در بدن می‌شود.

خواص دمکرده پوست پرتقال

طبق گزارش همشهری، پوست میوه به شکل تازه و خشک شده استفاده دارویی داشته و برای تقویت سیستم گوارشی و دستگاه تنفسی و خلط آور مفید است.

دمکرده پوست پرتقال را می‌توان هم از پوست خشک هم از پوست تازه تهیه کرد برای منظور مقدار ۱۰گرم پوست تازه و یا ۵ گرم پوست خشک را به یک لیوان آب جوش اضافه کرده.به مدت ۵ دقیقه جوشانده و برای درمان ناراحتی‌های گوارشی نظیر سوء هاضمه، یبوست، نفخ و نیز درمان ناراحتی‌های دستگاه گوارشی روزانه ۳ فنجان مصرف کنید.

دمکرده پوست پرتقال را با مقدار مساوی عسل ترکیب کرده و پس از خنک شدن برای درمان سرفه به مقدار ۲ الی ۴ میلی لیتر تا بهبودی کامل مصرف کنید.

دیدگاه تان را بنویسید