پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با جی پلاس؛

محمدخانی: مگر بهتر از یحیی در ایران داریم؟/ هدف این بود پرسپولیس زمین گیر شود!

یک کارشناس فوتبال می گوید نباید با طرح مسائلی مانند سه تساوی متوالی به تیم گل محمدی ایراد گرفت و از طرفی او بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دیدار بزرگ و باقی مانده از هفته هفتم لیگ برتر میان پرسپولیس و سپاهان در عین جذابیت و زیبایی، گلی در برابر نداشت تا دروازه‌بان‌ ها ستاره اصلی میدان باشند و مهاجمان را زیر سوال ببرند که چطور قادر به موفقیت نشدند. شاگردان گل محمدی که در دو بازی قبلی خود مساوی گرفته بودند، برابر سپاهان قدرتمند هم به تساوی دست یافتند و حداقل این بار خوشحال هستند که حریف باخت را به تیمشان تحمیل نکرد.

با این باخت، پرسپولیس همچنان با سه بازی کمتر نسبت به سایر تیم ها و کسب 11 امتیاز، در جایگاه دهم جدول قرار گرفت تا به این ترتیب به داربی تهران برسد که برد و باخت در این مسابقه روی عملکرد کلی یک تیم و مربی تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل هم تعداد مساوی ها در داربی تهران بیشتر از هر نتیجه دیگری است.

در وضعیت کنونی شاید مساوی برای استقلال، صدرنشین لیگ نتیجه بدی نباشد اما برای شاگردان گل محمدی بعد از سه تساوی در لیگ، کسب چهارمین تساوی متوالی اتفاق خوشایندی نیست و شاید اعتراض بخشی از هواداران را به دنبال داشته باشد.

تیم یحیی همچنان از گلزنی زنج می برد و مقابل سپاهان وحید امیری در پست مهاجم قرار گرفت و نتوانست با وضعیت جدید خود کنار بیاید و از جریان بازی هم خارج شده بود تا شاید یحیی این گزینه را برای داربی امتحان نکند و کماکان فرصت در اختیار مهدی عبدی و آرمان رمضانی قرار گیرد.

حالا آما و ارقام می‌ گوید پرسپولیس با گل محمدی شروعی ضعیف تر نسبت به برانکو و کالدرون در لیگ برتر داشته و شاید این قبیل مسائل روی ذهنیت بازیکنان هم تاثیر منفی بگذارد و برخی اعتراض ها را به دنبال داشته باشد.

ناصر محمدخانی، کارشناس فوتبال و بازیکن سابق پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره تساوی پرسپولیس مقابل سپاهان می گوید: بازی زیبایی را شاهد بودیم و دو تیم قدرتمند مقابل هم قرار گرفتند. به نظرم این دیدار فقط گل نداشت و بیننده ها از دیدن بازی لذت بردند. البته شاید هواداران پرسپولیس به واسطه نتایج اخیر حس و حال متفاوتی داشتند  ولی در عین حال در بار فنی مسابقه شکی وجود ندارد که عملکرد هر دو تیم از نظر تدافعی و در بعضی صحنه ها از نظر هجومی خوب بود.

این کارشناس فوتبال در واکنش به سومین تساوی متوالی سرخپوشان در بازگشت از فینال آسیا و قرار گرفتن در رده دهم جدول به علت بازی کمتر تاکید کرد: به نظرم پرسپولیس از نظر چینش مسابقات بدشانسی آورده است و گر نه این تیم همچنان آمادگی بالایی دارد و اگر یک مهاجم گلزن داشته باشد، بلای جان همه تیم ها می شود. کما اینکه همچنان در بخش تدافعی رکوردار فصل جاری است و فقط دو گل خورده است. طبیعتا کسی انتظار نداشت در زمین پر از آب نساجی پرسپولیس به پیروزی برسد. آنجا مناسب فوتبال نبود و هدف هم همین بود که پرسپولیس زمین گیر شود. پرسپولیس یک مقداردر بازی با ذوب آهن غفلت کرد چرا که می دانست بعد از این دیدار باید بازی های سختی انجام دهد. به همین دلیل هر طور که بود باید سه امتیاز آن مسابقه را می گرفت تا این حرف و حدیث ها پیش نیاید. تا آخرین دقایق هم از حریفش پیش بود اما اشتباه و غفلت بلای جان تیم شده است.

وی با اشاره به اعتراضات برخی از هواداران و آمار و ارقام در ارتباط با شروع ضعیف پرسپولیس گفت: این حرف ها پرسپولیس را واقعا دچار مشکل می کند اما من می دانم که فقط بدشانسی تیم در برنامه ریزی مسابقات و از طرفی تساوی مقابل نساجی و ذوب آهن با کیفیتی که گفته شد، مقداری تیم را اذیت می کند. از طرفی کسب تساوی مقابل سپاهان نتیجه بدی است؟ همین تیم سایر تیم ها را اذیت کرده و مطمئن باشید سپاهان مدعی قهرمانی فصل جاری است. در برابر استقلال هم بازی سختی در انتظار پرسپولیس است. با این وضعیت نباید از یحیی گلایه کنند. مگر بهتر از یحیی برای پرسپولیس سراغ داریم؟ او در حضور مربیان ایران بهترین مربی است و روی اصول کار می کند.

محمدخانی نبود گلزن حاضر و آماده را مشکل پرسپولیس دانست و افزود: این تیم نه بی انگیزه شده و نه روحیه خود را از دست داده است. فقط در بخش تهاجمی ایراداتی وجود دارد. تیمی که ضعیف شده باشد می تواند هر بازی کلین شیت کند و گل نخورد؟ کدام تیم ضعیف را سراغ دارید این مشکل را داشته باشد؟ تمام اجزای این تیم کارشان را خوب انجام می دهد اما در بخش تهاجمی مشکلاتی وجود دارد که با توجه به حضور در هفته هفتم، امیدی به اضافه کردن بازیکن نیست. باید به یحیی و بازیکنانش اعتماد به نفس دهیم تا این برهه را پشت سر بگذارند و با کمترین تلفات به نیم فصل برسند.

او به قانون منع بکارگیری بازیکن خارجی پرداخت و گفت: مشکل اصلی فوتبال ایران گلزنی است. اگر آمار گلزنی در تیم ها پایین است به خاطر فقر مهاجم خوب است. چرا با وجود خروج بهترین مهاجمان از ایران چنین قانونی را وضع می کنند؟ مگر چند مهاجم خوب وجود دارد که در ایران بازی کنند؟ پرسپولیس در نهایت توانست آل کثیر را به عنوان یک مهاجم گلزن بگیرد که او هم دچار مشکل شده است. به نظرم هر چه زودتر متولیان فوتبال درباره این معضل تجدیدنظر کنند. این موضوع تیم های ما را در آسیا ضعیف تر می کند. من شنیدم الهلال دنبال دیگو کاستا است اما ما چه می کنیم؟

این پیشکسوت فوتبال درباره داربی تهران و سرنوشت این مسابقه گفت: وضعیت دو تیم مشخص است. وقتی استقلال در صدر جدول قرار دارد یعنی وضعیت روحی بهتری دارد و در بازی های اخیر هم به مرور بهتر شده است. تفاوت دو تیم در این است که استقلال سه مهاجم حاضر و آماده دارد که گاهی مجبور است یکی را روی نیمکت بگذارد. با این حال من پرسپولیس را از نظر تدافعی تیم بهتری می‌ بینم. فکر می کنم با این وضع یحیی باید تمرکز خود را روی ضربات ایستگاهی بگذارد تا شاید به این شکل قفل دروازه حریف زودتر باز شود. استقلال هم هنوز مشکلاتی روی هوا دارد که در بازی با گل گهر نمود داشت.

او درباره برنده احتمالی این بازی می گوید: واقعا داربی تهران خارج از پیش بینی است. سال گذشته با اینکه پرسپولیس صدرنشین بود، بازی مساوی شد. تفاوت دو تیم زیاد نیست و احتمال بازی پرگلی را نمی دهم چون از نظر تدافعی در شرایط خوبی قرار دارند. مهم ترین مسئله این است که پرسپولیس نباید این بازی را واگذار کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید