چاقی احتمال ابتلا به سرطان‌ را افزایش می‌دهد

فوق تخصص بیماری‌ های گوارش و کبد اعلام کرد، چاقی یکی از عواملی است که شانس ابتلا به انواع سرطان‌ها را بیشتر می‌کند و در نتیجه، جوامع ماشینی امروز بیشتر از سایر جوامع درگیر سرطان شده‌ اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر حسن طاهری در آستانه برگزاری کمیته کشوری هفته سلامت گوارش اظهار داشت: عدم تحرک، استرس و سبک غذایی ناسالم، از دیگر عوامل ابتلا به سرطان به شمار می‌رود. بنابراین با فعالیت فیزیکی و استفاده از مواد غذایی سالم می توان ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه مصرف میوه و سبزیجات در پیشگیری از ابتلا به سرطان‌ های گوارش بسیار موثر است، گفت: چاقی، عدم تحرک، استرس و مصرف مواد غذایی ناسالم از عوامل دخیل در بروز سرطان است.

طاهری با اشاره به اینکه سرطان به طور کلی علاج خاصی ندارد، گفت: البته اگر سرطان در مرحله ابتدایی شناسایی شود، درمان آن مشکل و پیچیده نخواهد بود و می‌توان راحت تر با این بیماری مقابله کرد.

وی در ارتباط با مصرف مواد غذایی سالم گفت: نمک، قند و چربی در مواد غذایی در صورتی که زیاد استفاده شود، شانس سرطان و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را مضاعف می‌کند. این در حالی است که مصرف مواد غذایی حاوی فیبر همچون سبزیجات و میوه‌ها در پیشگیری از سرطان موثر است.


سلامت نیوزچاقی احتمال ابتلا به سرطان‌ را افزایش می‌دهد

 

دیدگاه تان را بنویسید