گزارش جی پلاس از حواشی روز اول جشنواره فیلم فجر؛

استقبال خوب از "تختی" در نخستین روز از اکران کاخ جشنواره

مخاطبان کاخ جشنواره سی و هفتم فیلم فجر در پایان روز نخست اکران امسال، استقبال خوبی از فیلم تختی داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگ وهنر جی پلاس؛  جشنواره فیلم فجر از ۱۰ بهمن، سی و هفتمین دوره‌اش را با اکران فیلم "خانه‌ای برای تو" که اثری مستندگونه بود آغاز کرد. این فیلم در ساعت ۱۳ به روی پرده رفت و مخاطب چندانی نداشت.

 در ادامه قرار بود فیلم "تختی" اکران شود و به همین منظور مهمانان ویژه‌ای مانند حمیدرضا طالقانی، پیشکسوت کشتی به کاخ حشنواره پا کراشتند اما به دلیل این ک فیلم آماده اکران نبود، نوبت خود را به اولین ساخته پولاد کیمیایی یعنی "معکوس" داد. 

این فیلم که مضمونی اجتماعی داشت و حاوی صحنه‌های اکشن بود ظاهرا نتوانست رضایت مخاطبان را جلب کند. 

بدین ترتیب تا ساعت ۱۸ روز نخست، هنوز یخ جشنواره باز نشده بود تا این که نوبت به اکران فیلم تازه رسول صدرعاملی رسید. "سال دوم دانشکده من" یک درام دخترانه با مضمون اجتماعی و روابط دوستانه بود که تا حدودی توانست مخاطب را راضی از سالن بیرون بفرستد.

پایان بخش اکران‌های روز نخست در کاخ جشنواره اما فیلم "تختی" بود. این فیلم با روایت مستندگونه و به صورت سیاه و سفید، سعی کرده بود ادای دینی به جهان پهلون تختی باشد و واکنش مخاطبان حاضر در سینمای رسانه -خبرنگاران، منتقدان و جمعی از سینماگران - به قدری نسبت به فیلم مثبت بود که پس از پایان فیلم آن را به شدت تشویق کردند و بر خلاف معمول تا انتهای تیتراژ در سالن ماندند.

دیدگاه تان را بنویسید