گزارش جی پلاس؛

کشف بقایای کودک قرن پنجمی + عکس/ دفن خون‌آشامی برای جلوگیری از بازگشت به زندگی!

باستان‌شناسان بقایای یک کودک 10 ساله را به همراه سنگی در داخل دهانش در گورستانی در ایتالیا متعلق به قرن پنجم کشف کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، باستان‌شناسان در اکتشافات خود در گورستان ایتالیایی متعلق به قرن پنجم به بقایای جنازه یک کودک 10 ساله رسیدند که داخل دهان او سنگی قرار گرفته بود. محققان تصور می‌کنند که این سنگ برای جلوگیری از بازگشت این کودک به زندگی و ممانعت از انتقال ویروس مالاریا به زنده‌ها بوده است.

تحقیقاتی که روی بقایای این جنازه انجام شده نشان می‌دهد که کودک در زمان مرگش به مالاریا مبتلا شده و مردم آن زمان برای این که کودک از قبر بیرون نیاید و بیماری را به زنده‌ها منتقل نکند، داخل دهانش سنگ گذاشته بودند.

بقایای اسکلت‌هایی که توسط دانشمندان دانشگاه آریزونا و استنفورد کشف شده‌اند، شامل اسکلت جمجمه‌ای به همراه سنگی است که داخل دهان آن قرار گرفته است. مردم آن زمان‌، این کار را به عنوان مراسمی سنتی برای مردگان بیمار انجام می‌دادند. باستان‌شناسان از سال 1987 تاکنون بارها در اکتشافات خود این نوع دفن جنازه که به «دفن خون‌آشام» معروف شده، یافته‌اند.

b0eadfba-c69f-48d9-f621-965964a1e25e

این کشف در گورستان کودکان در منطقه‌ای واقع در ایتالیا صورت گرفته است که طبق تاریخ در قرن پنجم، شیوع بیماری کشنده مالاریا در این ناحیه، بسیاری از کودکان کم سن ‌و سال و کودکان در معرض آسیب را به کام مرگ کشاند. جسد قربانیان جوان‌ترها در منطقه‌ متروکه «ویلای رومی» دفن شدند که در انتهای قرن اول قبل از میلاد ساخته شد.

دانشمندان تاکنون تصور می‌کردند که این گورستان را ویژه کودکان، نوزادان و جنین‌های مرده احداث کرده‌اند. در اکتشافات پیشین، بیش از 50 قبر در آنجا کشف شده بود و بین آنها، یک دختر 3 ساله بزرگ‌ترین کودک این گورستان بود. اما پیدا شدن جسد کودک 10 ساله‌ای که جنسیت او مشخص نبوده و سن او را از روی دندان‌های او تشخیص داده‌اند، نشان می‌دهد که در این گورستان، کودکانی با سنین بالاتر هم دفن می‌شدند. اما هنوز هم قسمت‌هایی از آن حفاری نشده و ممکن است حتی کودکانی در سنین بالاتر هم در آنجا یافت شود.

880x495_7279ce99-5272-52ab-8761-be53cd02a246-3106323 - Copy

به گزارش جی پلاس؛ باستان‌شناسان بر این باورند که رومی‌های باستان نسبت به وجود شر و پلیدی، بسیار حساس بوده‌اند و حتی از جادوگران هم استفاده می‌کردند تا این شر و پلیدی را از مردگانشان هم دور کنند. باستان شناسان در اکتشافاتی که مردگان این گورستان انجام دادند، بیماری مالاریا را به عنوان شر و پلیدی تشخیص دادند و آزمایش‌های DNA انجام شده روی بقایای استخوان‌های مردگان هم این فرضیه را اثبات کرد. البته هنوز آزمایش DNA روی جسد کودک 10 ساله انجام نشده اما آبسه‌ای که در دندان این جنازه دیده می‌شود، نشانه‌ای از وجود مالاریا در آن است و نشان می‌دهد که این کودک هم یکی از قربانیان این بیماری بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید