خط 6 مترو تهران به طول 39 کیلومتر 30 ایستگاه دارد که از محدوده حرم حضرت عبدالعظیم آغاز می شود و پس از طی مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در ایستگاه امام حسین(ع) با خط 2، در ایستگاه هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر(عج) با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب ادامه مسیر می دهد و به محدوده شمال غربی تهران می رسد.
عملیات حفاری تونل مکانیزه بخش جنوبی خط 6 مترو پایتخت (حد فاصل دولت آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی) به طول 6 کیلومتر فروردین ماه سال گذشته آغاز شد.
بخش جنوبی خط 6 مترو تهران پنج ایستگاه دارد که آخرین ایستگاه آن در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) واقع شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا،سیدمحمدعلی افشانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از خط 6 مترو تهران در جمع خبرنگاران افزود: براساس اعلام پیمانکار 10 کیلومتر از این خط تا پایان آبان ماه و با اختصاص اعتبار قابل ملاحظه، بخشی از این خط تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی، زمان افتتاح کل پروژه خط 6 مترو تهران را تا پایان سال 98 اعلام کرد.
افشانی با بیان اینکه هفته گذشته 700 میلیارد تومان اوراق مالی برای تکمیل خط هفت مترو منتشر شد، اظهار داشت: با توجه به معرفی اعضای هیات مدیره بانک شهر پش بینی می شود پس از تایید هیات مدیره ، مدیرعامل این بانک تا پایان شهریورماه انتخاب شود که بعد از این یکهزار و 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط 6 منتشر خواهد شد.
شهردار تهران تصریح کرد: خط 6 مترو از نظر منابع مالی مشکلی نداشته و مسائل جزیی مدیریتی وجود دارد که برطرف خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: احداث خطوط مترو باید از یک نقطه شروع شده و تا نقطه انتهایی ادامه یابد چرا که به دلیل هزینه زیاد این پروژه نمی توان یکباره 20 تا 30 کیلومتر از مترو را افتتاح کرد.
وی افزود: این امر سبب می شود سرمایه در مدت طولانی بدون استفاده بماند همان طور که اکنون ابتدا و انتهای خط 6مترو پیشرفت خوبی داشته اما اواسط خط پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته و این امر افتتاح کل خط را تا پایان سال 98 به تاخیر می اندازد.
شهردار تهران زمانبندی و توزیع منابع به بخش های مختلف را مهم خواند.
افشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نهایی شدن قرارداد ساخت 630 واگن مترو اظهار داشت: با توجه به اینکه این قرارداد در کمیسیون فنی شورای اقتصاد به تصویب رسیده اما طی 20 روز گذشته این شورا تشکیل جلسه نداده و مقرر شد این موضوع در نخستین جلسه شورای اقتصاد بررسی و تصویب شود.
وی در خصوص بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران یادآور شد: پرداخت بدهی جزیی پیمانکاران از یک ماه قبل آغاز شده است.
تهرام/9353/ 7245/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.