حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز عید سعید قربان که صبح چهارشنبه در مسجد جامع شهر دماوند برگزار شد، اظهار داشت: عید در فرهنگ اسلامی به معنی بازگشت به فطرت پاک الهی که خداوند متعال در انسان قرار داده تا پس از اطاعت و عبادت در ماه مبارک رمضان و یا انجام فریضه بزرگ حج، صفا و پاکی فطری به روح و جان انسان باز گردد.
وی با بیان اینکه اسلام بر پنج پایه همچون نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است، افزود: دین مبین اسلام به جایگاه ولایت ارزش بسزایی قائل شده است زیرا بوسیله این جایگاه است که نماز، روزه، حج و زکات استوار می شود و اصولا عبادت بی ولایت الهی ارزشی ندارد.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه سرپرست مسجدالحرام نیز باید انسان‌های با تقوا باشند، گفت: مسئولان مسجدالحرام باید کسانی باشند که از طرف خداوند و رسولش و امام معصوم نصب شده باشند.
این مقام مسئول تصریح کرد: مسجد الحرام خانه و حرم امن الهی و بیت آزاد برای همه مسلمین جهان است اما متاسفانه شاهد هستیم که آل سعود و وهابیت آن را غصب کرده و بارها حرمت آن را شکسته اند.
خطیب جمعه دماوند با اشاره به جنایات آنان در جهان، بیان کرد: آل سعود و وهابیت امروز با ریختن خون مردم مظلوم و بی پناه یمن و زنان و کودکان حقوق بشر را نقض می کنند در حالی که ادعای مسئولیت حرمین شریفین را هم دارند.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به حمایت های آمریکا و اسرائیل از آنان، گفت: امروز برائت از آنان بر مسلمین واجب است و دعای کنیم خداوند متعال شرآنان را از سر مسلمین کوتاه و حرمین شریفین مکه و مدینه را از لوث وجود پلید آنان پاک کند.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.