به گزارش ایرنا ، حسین کاغذلو روز دوشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور جانشین دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تهران در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار داشت:
بی توجهی به مبارزه با قاچاق کالا، ضربه اقتصادی زیادی به شهرستان و کشور وارد می کند و تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و اشتغال را با مشکل جدی مواجه می کند.
کاغذلو تأکید کرد: بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت وظیفه دارند تا به صورت روزانه جریان افزایش و کاهش قیمت ، کاهش و یا افزایش اقلام موجود در بازار را بررسی و دلایل مشکلات را احصاء کرده و با جدیت با متخلفان برخورد کنند.
وی استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در جامعه در مقابله با پدیده قاچاق را ضروری دانست و افزود: بسیج همواره یارو یاور مسئولان در تمامی عرصه ها بوده است و در مبارزه با قاچاق کالا نیز باید از ظرفیت و توان بسیج کمک گرفت تا ثبات اقتصادی جامعه حفظ شود.
سرپرست فرمانداری ورامین همچنین اظهار داشت: ورامین قطب تولید محصولات دامی ، گوشت قرمز و سفید ، شیر و تخم مرغ است و نباید در تأمین این اقلام کمبودی در شهرستان وجود داشته باشد.
وی افزود: بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان ورامین سالانه 20 هزار تن گوشت ، 117 هزار تن شیر ، 16 هزار تن تخم مرغ و 8 هزار تن گوشت مرغ تولید می کنند.
کاغذلو گفت: تولید این میزان محصول دامی باید جوابگوی نیاز شهرستان باشد و اگر کمبودی در این حوزه مشاهده شد و یا افزایش قیمتی صورت گرفت باید به صورت کارشناسی بررسی و علت مشخص شود.
وی افزود: در آستانه ایام محرم و صفر ، تقاضای برخی از کالاها به طور طبیعی افزایش می یابد و این امر نباید منجر به کمبود این اقلام و یا افزایش قیمت آن در سطح شهرستان شود ، کالاهای اساسی مردم باید با مشخص شدن میزان نیاز منطقه تأمین شود.
وی با اشاره به این که خرید و فروش ارز فقط در صرافی های مجاز امکان پذیر است اظهار داشت: با توجه به این که ورامین فاقد صرافی مجاز است ، فروش ارز در مراکزی مانند واحدهای طلافروشی ممنوع و غیر قانونی است و لازم است تا در صورت مشاهده ، با این واحدها برخورد شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.