محمدتقی عباسی نسیم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح نظارتی شبکه دامپزشکی علاوه بر شهرستان ورامین، در شهرستان قرچک اجرا و تا پایان روز عید قربان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح سه اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار شامل دامپزشک و ناظران شبکه دامپزشکی بر ذبح دام در عید قربان در سطح این شهرستان ها نظارت می کنند.
عباسی نسیم گفت: این نظارت شامل زمان تهیه دام، حین کشتار و پس از کشتار دام انجام می گیرد تا تمام مراحل ذبح دام، اسلامی بوده و محصول به دست آمده تا زمان رسیدن به دست مردم از نظر بهداشتی با مشکل مواجه نباشد.
وی داشت: در بازرسی های به عمل آمده، از ذبح دام دارای علائم بیماری نظیر تب و با آثار درمانی غیر طبیعی خودداری به عمل می آید.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان های ورامین و قرچک گفت: همچنین ناظران شرعی شبکه دامپزشکی با استقرار در اماکن پیش بینی شده بر روند ذبح دام بر اساس اصول اسلامی نظارت می کنند.
وی بیان داشت: دو مکان در شهرستان قرچک و سه مکان در شهرستان ورامین برای عرضه و ذبح اسلامی در نظر گرفته شده و مردم می توانند با حضور در این اماکن که در سطح شهر اطلاع رسانی شده ، نسبت به خرید و ذبح بهداشتی و اسلامی دام اقدام کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان های ورامین و قرچک افزود: کشتارگاه خورین نیز در روز عید سعید قربان آماده ارائه خدمت به مردم است و پیش سردکن این مرکز به صورت رایگان نذورات مردم جهت اهدا به نیازمندان کمیته امداد را تحویل می گیرد.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.