به گزارش ایرنا،افشین حبیب‌زاده روز یکشنبه در هشتادمین جلسه شورای اسلامی شهر با اشاره به بازدید خود از سامانه پنج اتوبوسرانی نسبت به وضعیت این سامانه به شهردار تهران تذکر داد.
وی گفت: حمل و نقل عمومی یکی از مهم ترین دغدغه‌های مدیریت شهری است و برنامه‌ریزی استفاده بهینه از امکانات موجود نیز از وظایف اصلی شورای اسلامی شهر و شهرداری است.
حبیب زاده تاکید کرد: در بازدید 23 مردادماه از سامانه پنج شرکت واحد اتوبوسرانی تهران،کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی پاتیخت مشاهده شد که از تعداد 122 دستگاه اتوبوس این سامانه به دلایل مختلف بیش از 50 درصد اتوبوس های آن در توقف گاه متوقف بودند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: تعداد 20 دستگاه اتوبوس بی آر تی به گفته عوامل سامانه به علت وضعیت خاص جغرافیایی و توپوگرافی منطقه پنج و فرسودگی، قابلیت استفاده را ندارند و 2 سال است زیر آفتاب و برف و باران قرار دارند.
حبیب زاده گفت: تعداد 29 دستگاه اتوبوس این سامانه هم به جهت نقص فنی در توقف گاه این سامانه متوقف بودند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: تعداد 16 دستگاه نیز در قسمت تعمیرگاه این مرکز موجود بودند.
وی گفت: 50 درصد اتوبوس های این مرکز در حال حاضر غیر فعال می باشند که می‌شد جلوی این هدر رفت امکانات و سرمایه را گرفت و همچنین موجب رضایت مندی مردم شهر تهران شد.
حبیب‌زاده با بیان اینکه تعداد 33 دستگاه اتوبوس جابجایی مدارس کودکان استثنایی و معلولین متعلق به بخش خصوصی بعد از پایان سال تحصیلی در خرداد ماه تا شروع مجدد سال تحصیلی جدید بدون هیچ استفاده ای در این توقف گاه متوقف هستند تاکید کرد: می‌توان از این ظرفیت برای تقویت و جبران کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی با مدیریت صحیح استفاده کرد که متاسفانه مغفول مانده است.
وی با اشاره به این که بر اساس آمار منتهی به تیرماه از تعداد یک هزار و 189دستگاه اتوبوس تندرو، تعداد 552 دستگاه به دلایل مختلف متوقف هستند، از هیات رئیسه درخواست کرد این تذکر به شهردار تهران جهت رسیدگی و رفع این معضل و ارائه نتیجه به شورا ابلاغ شود.
تهرام/7244/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.