به گزارش ایرنا، حمید صابرفرزام روز یکشنبه درجلسه مزایده صدور مجوز اکران آگهی و تبلیغات بر روی بخشی از پیکره های تبلیعاتی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مجوز اکران بر روی ابزارهای تبلیغاتی از طریق مزایده به شرکت های واجد شرایط داده می شود.
به گفته وی، شرکت هایی می توانند در مزایده حضور داشته باشند که مجوز تبلیغات را از اداره کل تبلیغات معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اخذ کرده باشند.
صابرفرزام در خصوص نحوه شرکت ها در مزایده نیزاظهارداشت : نمایندگان این شرکت ها در کمیته تبلیغات سازمان زیباسازی حضور یافته و اسناد خود را ارائه می کنند.
وی با بیان اینکه شرکت های تبلیغاتی بر اساس توان خود و با کمک دانشگاه علوم خواجه نصیر طوسی گریدبندی ( دسته بندی) می شوند ، یادآورشد: براین اساس شرکت های گرید یک، دو و سه می توانند در این مزایده ها شرکت کنند.
معاون تبلیغات و درآمد سازمان زببا سازی شهرداری تهران افزود: شرکت های گرید یک، دو و سه به ترتیب می توانند تا 10 ، 7 و 5 هزار مترمربع باکس تبلیغاتی داشته باشند.
صابرفرزام در خصوص چگونگی تعیین سقف و کف قیمت در مزایده ها تصریح کرد: قیمت باکس ها براساس مکان ها و مناطق مختلف متفاوت است و توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین می شود.
به گفته این مقام مسئول، اطلاعیه برگزاری مزایده در روزنامه ها و سایت رسمی سازمان منتشر می شود و شرکت های متقاضی پس از خرید اسناد مزایده آنها را در سه پاکت در اختیار حراست سازمان زیباسازی شهر تهران تا روز برگزاری مزایده قرار می دهند.
صابرفرزام ادامه داد: سه پاکت مذکور(اسناد، قیمت پیشنهادی و مجوز برای باکس ها) در روز مزایده بازگشایی می شود و در صورت تکمیل بودن مدارک هر شرکتی که بیشترین مبلغی را پیشنهاد دهد برنده مزایده می شود.
وی در خصوص مزایده امروز نیز تصریح کرد: 25 شرکت اسناد مزایده را خریداری و 17 شرکت پاکت تحویل دادند و برنده این مزایده صاحب 22.5 درصد از تبلیغات محیطی و عرشه های شهر به مدت یک سال می شود.

* 10 هزار میلیارد تومان سالانه از حوزه تبلیغات شهری جذب شود
سیدمحمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه مزایده گفت: 10 هزار میلیارد تومان سالانه باید از تبلیغات محیطی در شهرپایتخت جذب شود و متصدی این کار شهرداری است.
وی یکی از شیوه های درآمد پایدار شهری را واگذاری تبلیغات محیطی شهر به شرکت های خصوصی عنوان کرد و افزود: باید در این حوزه کار بیشتری انجام داد و دست از کسب درآمد از طریق شهرفروشی برداشت.
میرلوحی برگزاری مزایده در حضور اصحاب رسانه را مفید دانست و تصریح کرد: این اقدام در جهت تحقق شعار شهر شیشه ای و شفافیت مدنظر مدیریت شهری در دوره جدید انجام می شود.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به شرکت کنندگان در این مزایده نیز گفت: تابلوها و بیلبوردهای شهری به مثابه پیشانی شهر تلقی می شود و این فرصتی است تا حس امید و رضایت در شهروندان ایجاد کنید.
به گفته او باید تبلیغات شهری خلاقانه و مسئولانه باشد و علاوه بر اثربخشی منظر شهر را جذاب تر کند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید برای تبلیغات محیطی از توان هنرمندان استفاده شود چراکه ظرفیت فرهنگی این تابلوها بسیار مهم است.
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.