به گزارش ایرنا بیش از 30 نفر از رانندگان تاکسی خطی خطوط قرچک به مترو جوانمرد تهران و نیز روستای محمدآباد در اعتراض به وضعیت فعالیت در این خطوط مقابل فرمانداری حاضر شدند.
یکی از این افراد به خبرنگار ایرنا گفت: بسیاری از تاکسی داران شهر قرچک با تعطیلی ایستگاه میدان شوش تهران ، به ایستگاه مترو جوانمرد قصاب منتقل شده اند ولی به ما اجازه فعالیت در طول روز را نمی دهند و مجبوریم از ساعت 13 به بعد در این مسیر کار کنیم.
وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود اظهارداشت: در زمان فعالیت در خط قرچک – شوش به دلیل اعمال طرح زوج و فرد از پل بعثت مجبور بودیم یک روز درمیان کار کنیم و خطر جریمه شدن را به جان بخریم اما اینجا مجبوریم فقط عصرها کارکنیم و مشکلات مالی زیادی به ما تحمیل می شود.
این راننده تاکسی، تجمیع فعالیت تمامی تاکسی ها و فعالیت آنها در تمامی ساعات شبانه روز را خواستار شد.
یکی دیگر از تاکسی داران خط قرچک به روستای محمدآباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ایستگاه تاکسی داران قرچک به سمت روستاهای ولی آباد و محمدآباد در ابتدا و انتهای خیابان محمدآباد قرچک دایر و سبب شده تاکسی ها نتوانند بدرستی مسافر خود را سوار یا پیاده کنند.
وی که نامش را ذکر نکرد افزود: درخواست ما از مسئولان قرچک تجمیع ایستگاه و فعالیت در یک نقطه برای سوار یا پیاده کردن مسافر است.

**تاکسیرانی: مشکل پیگیری شده است
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قرچک در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: درخواست تاکسی داران در این دو خط یکی از دغدغه های سازمان تاکسیرانی نیز به شمار می رود و در بستر قانون پیگیری شده است.
محمد اسفندفر افزود: با توجه به اعمال طرح زوج و فرد از محدوده پل بعثت و تعطیلی ایستگاه میدان شوش 40 دستگاه تاکسی فعال در این خط به خط تاکسیرانی قرچک – مترو جوانمرد منتقل شدند.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه قرچک در ایستگاه مترو جوانمرد محلی برای توقف ندارد تاکسی ها مجبورند در خیابان توقف و مسافر سوار کنند.
اسفندفر بیان کرد: با توجه به فعالیت 120 دستگاه تاکسی در خط قرچک - مترو جوانمرد و به منظور جلوگیری از ازدحام تاکسی ها، آن دسته از تاکسی هایی که از خط شوش به این خط منتقل شده اند از ساعت 13 به بعد می توانند در این مسیر کار کنند که این افراد درخواست دارند در طول شبانه روز و بدون محدودیت فعالیت داشته باشند.
وی گفت: اختصاص ایستگاه توقف در محل مترو جوانمرد در اختیار شهرداری ری است که بارها با مسئولان این شهرستان جلسه برگزار کرده ایم.
اسفندفر درخصوص مشکل تاکسی داران خط قرچک – روستای محمد آباد نیز اظهارداشت: خیابان محمد آباد قرچک که به روستاهای ولی آباد و محمدآباد ختم می شود مرکز تجاری شهرستان به شمار می رود و همواره با ترافیک شدید خودرو مواجه است به این دلیل دو خط تاکسیرانی در ابتدا و انتهای خیابان برای حمل مسافر به این دو روستا اختصاص یافته است.
مدیرعامل تاکسیرانی قرچک گفت: تاکسی داران این خط نیز درخواست تجمیع خطوط و توقف در یک ایستگاه را دارند که البته این موضوع طی ماه های اخیر در این سازمان در حال پیگیری است.
وی تعداد تاکسی های فعال در این خط را 120 دستگاه اعلام کرد.
این مسئول گفت: موضوع تجمیع خطوط تاکسیرانی قرچک به محمدآباد طی ماه اخیر پیگیری شده که در آخرین تفاهم نامه قرار شد 30 دستگاه تاکسی این خط به اول محمدآباد منتقل و 20 دستگاه دیگر تا تعیین تکلیف کامل به خط جدیدالاحداث قرچک – بیمارستان منتقل شوند تا مشکل به طور اساسی برطرف شود.
وی تعداد تاکسی های فعال در قرچک را یک هزار و 250 دستگاه اعلام کرد که در 25 خط تاکسیرانی فعالیت می کنند.
شهرستان قرچک در جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.