به گزارش ایرنا، زهرا نژاد بهرام روز یکشنبه در هفتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در معابر با تردد زیاد و اماکن متارکم ، پذیرفته نیست.
وی به وزارت صنعت، معدن وتجارت بابت برگزاری نمایشگاه الکامپ درخیابان سئول و به شهرداری پایتخت درخصوص بی توجهی به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر ممنوعیت برگزاری نمایشگاه های بین المللی تذکر داد.
نژاد بهرام افزود: موضوع برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در معابربا تردد زیاد و اماکن پرتراکم در هیچ کجای دنیا مورد قبول نیست.
وی عنوان کرد: انتقال محل برگزاری نمایشگاه های مهم و پر مخاطب در کلان شهر تهران نیز از سال های دور مورد توجه بوده و نخستین بار در شورای اول، سال 79 در قالب مصوبه ای تحت عنوان الزام شهرداری جهت تهیه و ارائه طرح بهبود حمل و نقل و عبور و مرور در محدوده نمایشگاه بین المللی تهران و چگونگی انتقال آن از محل فعلی، شهرداری به انجام مطالعات امکان سنجی انتقال نمایشگاه ملزم شد.
عضو شورا افزود: همچنین سال 83 شورای وقت مصوبه ای با عنوان الزام شهرداری پایتخت به جلوگیری از برگزاری نمایشگاه ها در محل نمایشگاه بین المللی تهران (واقع در خیابان سئول) داشته است که صراحتاً شهرداری را مکلف نموده تا از برگزاری نمایشگاه در محل مذکور جلوگیری نماید.
نژاد بهرام تاکید کرد: از سوی دیگر بر اساس بندهای 27 و 28 مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک، بایستی جهت برگزاری هرگونه نمایشگاه در سطح شهر تهران، مجوز به شورای حمل و نقل ارائه شود.
وی گفت: به رغم تذکر رئیس شورای اسلامی شهر تهران و وزیر محترم کشور در خصوص برگزاری نمایشگاه الکامپ که بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است، متاسفانه با اصرار سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت این نمایشگاه از تاریخ 6 مرداد در قلب پایتخت آغاز به کارکرد و شهرداری نیز در این زمینه پیگیری لازم و مطابق با انتظار را نداشته است.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر افزود: شهرداری تهران بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری مکلف به جلوگیری از ایجاد مزاحمت و نهایتاً تعطیل اماکنی است که به نحوی از انحا موجب بروز مزاحمت برای ساکنین شهرهاست.
عضو هیات رئیسه شورا خاطر نشان کرد: با توجه به بداهت مراتب مندرج در این قانون، تکلیف برای شهرداری تهران روشن است.
وی تاکید کرد: ضمن ارائه تذکر به وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر رعایت مرّ قانون، به شهرداری تهران نیز تذکر داده می شود تا نسبت به جلوگیری از بروز چنین مزاحمت ها و نارضایتی هایی برای شهروندان پایتخت ، اهتمام جدی داشته باشد.
تهرام/7244/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.