محمد صالح ضیایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سگ ها بعد از زنده گیری در شهر تهران توسط پیمانکاران شهرداری به مرکز نگهداری در مجتمع پردازش آرادکوه کهریزک منتقل می شوند و در یک بازه زمانی 2 هفته ای عقیم و سپس توسط پیمانکاران در محدوده حسن آباد رها سازی می شوند.
وی ادامه داد: سگ های بلاصاحب در این منطقه مشکلات زیست محیطی بسیاری را برای ساکنان ایجاد کرده، چرا که بعضی از این سگ ها ناقل بیماری هاری و پوستی اند و مردم این منطقه همواره در معرض خطر هستند.
ضیایی تصریح کرد: شهر حسن آباد به خاطر پراکندگی زیاد و زمین های کشاورزی، مکان مناسبی برای تخلف پیمانکاران شهرداری تهران محسوب می شود.
وی با بیان اینکه شهرداری متولی اصلی جمع آوری سگ های بلاصاحب است گفت: متاسفانه این وظیفه نه تنها در پایتخت، بلکه در بسیاری از شهرها به خوبی انجام نشده است.
بخشدار حسن آباد گفت: مشکلات و معضلات شهر تهران مربوط به همان محدوده است و نباید شهر تهران مشکلات خود را به مناطق حاشیه نشین و اطراف تهران منتقل کند.
وی یادآور شد: مکاتباتی با شهرداری تهران مبنی بر این معضل انجام شده است که تاکنون اقدامی در این مورد انجام نشده و اگر این معضل زیست محیطی توسط شهرداری تهران حل نشود به صورت قانونی و از طریق قوه قضاییه پیگیری خواهیم کرد.
حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از 37 روستا و با 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.