به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی عصر سه شنبه در مراسم بهره برداری از سالن چند منظوره روستای درسن آباد کهریزک افزود: اشتغال روستایی و رونق روستاها باعث کاهش حاشیه نشینی و معضلات کلانشهرها می شود.
وی با تاکید بر اینکه اعطای مجوز تاسیس واحدهای صنعتی در روستاها باید تسهیل شود، افزود: حذف بروکراسی اداری در جهت تسهیل سرمایه گذاری و توسعه اشتغال در روستاها در دستور کار روسای ادرات قرار گیرد.
مقیمی تصریح کرد: بخشداران و دهیاران با از بین بردن موانع تولید در روستاها باید زمینه سرمایه گذاری و اشتغال جوانان و زنان سرپرست خانوار را فراهم کنند.
وی با تاکید بر اینکه درآمد روستاییان باید افزایش چشمگیر پیدا کند، ادامه داد: روستاییان با فروش مواد معدنی، توسعه صنعت، کشاورزی و گردشگری روستاها را مانند گذشته رونق دهند.
استاندار تهران ادامه داد: یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید، توسعه روستاها و محل اسکان عشایر از محل ارزش افزوده است تا این مکان های استراتژیک مانند گذشته محل تولید و فعالیت مردم باشد.
مقیمی با بیان اینکه امروز پاسخ ملت ایران به تحریم های ظالمانه دشمنان، کار و تلاش مضاعف همراه با برنامه ریزی دقیق است تاکید کرد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان تهران باید با همکاری و همدلی بیشتر اجازه تعطیلی هیچ کارخانه صنعتی و واحد تولیدی کشاورزی را ندهند تا شاهد رونق اقتصادی روز افزون در روستاها باشیم.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.