به گزارش ایرنا، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استانها در هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح این طرح گفت: با توجه به جایگاه قانونی شورای عالی استان ها باید برای برگزاری این جلسات محل مشخصی جانمایی شود.
وی به اهمیت شورای عالی استان ها در مدیریت یکپارچه شهری در کشور و تصمیم سازی این شورا اشاره کرد و افزود: وقتی کلید اساسی برای برگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد در شورای عالی استان‌ها زده شد که 61 نفر از 75 عضو شورای عالی استان‌ها در نامه‌ای به آیت الله شاهرودی اعلام کردند که این موضوع از اهمیت بسیاری برای شوراها برخوردار است.
الویری ادامه داد: در حال حاضر جلسات شورای عالی استان‌ها و کمیسیون‌های تخصصی این شورا در مکان های مختلفی از جمله برج میلاد و اجلاس‌های عمومی در محل مجلس قدیم برگزار می‌شود.
به گفته وی، ساختمانی در خیابان بخارست وجود دارد که برای شورا مناسب است و پس از صحبت با شهردار تهران مقرر شد که دبیرخانه کلانشهرها نیز در آنجا مستقر شود.
الویری ابراز امیدواری کرد که اعضای شورای شهر تهران با واگذاری بهره برداری از این ساختمان به شورای عالی استان‌ها موافقت کنند.
وی درباره تشکیل اجلاس‌های عمومی شورای عالی استان‌ها در محل مجلس قدیم نیز گفت: دولت و مجلس در خصوص ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی توافقی کردند به این ترتیب که دولت مرکز تحقیقات استراتژیک را در مقابل گرفتن ساختمان مجلس قدیم به مجلس شورای اسلامی واگذار کرده و هر لحظه ممکن است که دیگر اجازه برگزاری اجلاس‌های عمومی در این محل به ما داده نشود.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا به واگذاری حق بهره برداری از ساختمان مذکور به مدت چهار سال به شورای عالی استان‌ها رای مثبت دادند.
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.