به گزارش خبرنگار ایرنا «مجید فراهانی» روز یکشنبه در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: مدت طولانی است که شهرداری تهران همانند بسیاری از دستگاه های عمومی کشور از بیماری مزمن خویشاوندگزینی رنج می برد‌.
وی تصریح کرد: متاسفانه چندین دهه است بستگان و اعضای فامیل دور و نزدیک برخی مدیران ارشد شهرداری یا اعضای شورای شهر دوره های مختلف به استخدام شهرداری تهران درآمده اند‌ اما افراد توانمند، تحصیلکرده و با انرژی به دلیل بخشنامه ممنوعیت استخدام امکان جذب در شهرداری تهران را ندارند.
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به مردم تهران نوید می دهم طرح مدیریت تعارض منافع که در دست بررسی شورای پنجم قرار دارد در کمتر از یک ماه آینده در دستور کار صحن شورا قرار خواهد گرفت که براساس آن انعقاد هرگونه رابطه استخدامی بستگان مدیران ارشد شهرداری تهران و واحدهای تابعه در زمان تصدی مسئولیت ممنوع خواهد شد‌.

** بازپرداخت صندوق ذخیره تعیین تکلیف شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از تذکر خود تعیین تکلیف بازپرداخت کمک به صندوق ذخیره کارکنان شهرداری توسط سازمان بازنشستگی را خواستار شد.
فراهانی توضیح داد: 10 سال پیش با مجوز شورا، صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران تشکیل شد تا از طریق اندوخته و حق عضویت ماهانه کارکنان، زمینه های ارتقای سطح معیشت و رفاه آتی کارکنان شهرداری فراهم شود.
وی افزود: سوء مدیریت و عملکرد نامناسب صندوق سبب شد خبرهای ناراحت کننده ای همچون اعتراض و تجمع تعدادی از کارکنان بازنشسته برای دریافت حق عضویت و سپرده خود از صندوق را در شبکه های مجازی شاهد باشیم.
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری مکلف بوده بر اساس تبصره 3 مصوبه «مجوز تشکیل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران» هر 6 ماه گزارش حسن اجرای این مصوبه و عملکرد مالی خود را در این خصوص به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.
وی اضافه کرد: اما در آستانه نخستین سال فعالیت شورای پنجم تاکنون گزارشی از شهرداری به شورا در اجرای این مصوبه دریافت نکرده ایم.
فراهانی اظهارداشت: همچنین بر اساس این مصوبه سازمان بازنشستگی می بایست نسبت به دریافت مبلغ 150 میلیارد ریال کمک شهرداری به صندوق طی پنج سال اقدام می کرد.

**تذکر دیگر عضو شورا
«زهرا نژادبهرام» عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست گفت: شهردار تهران دلایل تشکیل نشدن ستاد بازآفرینی شهر تهران را عنوان کند.
وی اظهارداشت: حدود یک سال از تشکیل مدیریت شهری و حضور دو شهردار در تهران می‌گذرد و باوجود افزایش چهار برابری بودجه نوسازی تاکنون جلسه ای برای این ستاد تشکیل نشده و خبری از توجه به بافت فرسوده نیست.

به گزارش ایرنا ادامه بررسی لایحه دستورالعمل نحوه اعمال تخفیف و تقسیط هزینه های خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا و نیز بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارایه گزارش از میزان آمادگی و ایمنی زیرساخت های امدادی پایتخت از جمله دستور جلسات امروز شورای اسلامی شهر تهران اعلام شده است.
تهرام/9343/1735/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.