رییس اداره فرهنگ و ارشاد ری شامگاه پنجشنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: سومین جشنواره بین المللی آوا ها و نواهای رضوی به همت معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و سازمان فرهنگی و هنری منطقه ٢٠ برگزار شد.
محمد موسوی تصریح کرد: این جشنواره از 28 تیر ماه به مدت سه روز در شهرهای پاکدشت، قرچک، ملارد، دماوند و ری برگزار می شود.
وی ادامه داد: آیین پایانی این جشنواره نیز از ساعت 17 تا 20 روز شنبه (30 تیر ماه ) با حضور مسئولان و برگزار کنندگان در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود و گروه های برتر در مراسم اختتامیه معرفی می شوند.
موسوی گفت: گروه های موسیقی 'سردار ممد اف' از جمهوری آذربایجان، 'مولانا' به سرپرستی یونس یوسفعلی زاده از استان خراسان رضوی، 'نوای رحمت' به سرپرستی مسعود مرادی از استان کردستان، 'عاشیقلار' به سرپرستی عنایت حمیدی از استان آذربایجان شرقی، 'نوای سیمره' به سرپرستی مهران غضنفری از استان لرستان و تک خوانی بهمن اسکینی از لرستان به اجرای برنامه در ری پرداختند.
وی به آثار ارسالی این جشنواره اشاره کرد و گفت: آثار دریافتی این دوره از جشنواره در دو بخش رقابتی از جمله آهنگسازی ،تنظیم و ساخت ملودی و بخش غیر رقابتی که شامل، موسیقی ردیف دستگاهی ،کرال و آکاپلا،موسیقی اقوام و نواحی مختلف ایران، مرور آثار و موسیقی ملل هستند.
وی اضافه کرد: بیشترین حضور هنرمندان در بخش غیر رقابتی و در حوزه موسیقی اقوام و نواحی ایران به ثبت رسیده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری یادآور شد: برگزاری جشنواره بین المللی آواها و نواهای رضوی فرصتی برای تعمیق و بازشناسی فرهنگ رضوی با استفاده از ابزارهای هنر است که تاثیری گسترده خواهد داشت.
6003/7247
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.