به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمد بخشنده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرفین، تریاک، حشیش، شیشه و گل از جمله موادمخدر مکشوفه بودند افزود: این طرح از 15 فروردین سالجاری آغاز شد و در قالب آن 8 باند تهیه و توزیع این مواد در سطح شهر تهران منهدم و 43 نفر درهمین ارتباط دستگیر شدند.
وی کشف 602 کیلوگرم مرفین که از طبس و 130 کیلوگرم حشیش که از بندرعباس و همچنین 57 کیلوگرم تریاک را که از کرمان به مقصد تهران بارگیری شده بود را از جمله این مکشوفات ذکر کرد.
سرهنگ بخشنده ادامه داد: همچنین از 15 فروردین امسال 9 هزار و 265 نفر مرتبط با جرایم مواد مخدر از جمله توزیع کنندگان و خرده فروشان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 85 درصد افزایش دارد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین شش هزار 464 معتاد متجاهر جمع آوری شده اند که اکثر آنان بارها دوره های شش ماهه مراکز ترک اعتیاد را گذرانده اما مجددا به چرخه مصرف مواد مخدر بازگشته اند.
سرهنگ بخشنده ادامه داد: هم اکنون 7 هزار نفر از این افراد مشغول بازپروری هستند.
رئیس پلیس مواد مخدرتهران بزرگ به کنترل نقاط مختلف شهر تهران از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: گشت های پلیس مواد مخدر نقاط آلوده را در کنترل داشته و مناطقی به مانند شوش، مولوی، میدان هرندی و برخی نقاط در شمال شهر را شناسایی و پاک سازی کرده است، اما کوچه های فرعی برخی نقاط ازجمله هرندی همچنان محل اختفای معتادان هست.
وی با بیان اینکه معتادان در این مناطق هر شبانه روز یک اطاق به قیمت 10 هزار تومان اجاره می کنند افزود: معتادان از این منازل برای اسکان موقت و همچنین مصرف مواد مخدر استفاده می کنند.
سرهنگ بخشنده گفت: بیش از 100 باب منزل در مناطق شوش، مولوی و هرندی که غالبا دارای 4 اطاق بوده و مالکان از آن برای اجاره دادن به معتادان استفاده می کردند شناسایی و پلمب شد.
وی به کنترل پلیس بر فعالیت توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: پلیس فتا به این فضا اشراف کامل داشته و شناسایی و انهدام 5 باند توزیع مواد مخدر در فضای مجازی در سال گذشته از آن جمله است.
سرهنگ بخشنده همچنین از توقیف 100 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر خبر داد.
تهرام/6139/1109//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.