به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در جلسه ستاد عفاف و حجاب شهرستان ری افزود: این جشنواره در 2 بخش برگزار خواهد شد که مرحله اول همزمان با هفته عفاف و حجاب و با فراخوان عمومی برای ارسال آثار به دبیرخانه و داوری انجام می شود.
وی عنوان کرد: بخش دوم این جشنواره نیز در قالب برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در شهریور ماه برگزار می شود و فعالان این عرصه در صورت کسب امتیاز در این نمایشگاه می توانند تولیدات خود را به صورت انبوه در نمایشگاه عرضه کنند.
جمالی پور اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه اشتغال پایدار زنان، استعداد یابی در عرصه طرحی پوشاک به سبک ایرانی - اسلامی و ایجاد بازار رقابتی در میان فعالان این عرصه است.
وی با اشاره به اینکه بانوان باید نقش زیادی در توسعه فرهنگ جامعه ایفا کنند، افزود: زنان در قالب حرکت های خود جوش و سازمان های مردم نهاد بیشترین تاثیر را در زندگی اجتماعی خود داشته باشند و فرمانداری ری نیز از این نوع حرکت ها تا حد توان حمایت خواهد کرد.
جمالی پور ایجاد مکان های تفریحی مخصوص زنان در جنوب تهران و حمایت از اشتغال بانوان سرپرست خانواده در مناطق محروم را از اولویت های فرمانداری ویژه شهرستان ری عنوان کرد و اظهار داشت: مراکز و سوله های کارآفرینی به تفکیک روستاهای این شهرستان ایجاد می شود و وام های چهار تا 6 درصدی در اختیار بانوان سرپرست خانواده قرار خواهد گرفت.
امام جمعه شهرری نیز در ادامه این جلسه گفت: بی حجابی خطری است که می تواند نظام اسلامی را از داخل بپوساند و مسئولان برای مقابله با این معضل باید غیرت دینی داشته باشند.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی با بیان اینکه حجاب مخصوص زنان نیست، مردان هم باید بسیاری از مسائل اسلامی را رعایت کنند، افزود: عفاف و حجاب باید از درون ادارات شروع شود، برخی گزارشاتی که از ادارات می رسد به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی نیست.
21 تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.