به گزارش روزدوشنبه خبرنگار ایرنا؛ با حضور پرشور شهروندان غرب تهران مراسم عزاداری در وصف امام جعفر صادق(ع) در فلکه دوم صادقیه برگزار شد.
امام جمعه کن در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: مکتب اهل بیت نقطه قوت اهل بیت درامواج بلاها است ومردم ایران و ملتهای هم پیمان تنهامردمی هستند که به حدیث ثقلین تمسک جسته و به برکت ولایت ، میراث دار این مکتب هستند.
حجت الاسلام یحیی صالح نیا افزود: دشمنان ایران و مسلمانان ، محور شرارت ها در عالم بوده و امروزه ملت ایران درحوزه فرهنگی و اقتصادی بادشمنان اهل بیت مقابله می کنند.
امام جمعه کن ادامه داد :موجب خوشحالی است که دشمنان کینه های خود را آشکار کرده و به صراحت اعلام می کنند که با ایرانیان نمی توانند کنارآمده چرا که در حال زمینه سازی قیام حضرت مهدی ازنسل فاطمه وعلی هستند.
وی خاطرنشان کرد: امروز تقابل علویون ،فاطمیون، حسینیون،صادقیون با منصورها، مامون ها،هارون هاومتوکل هاست ، کافی است باموسی زمانه همراه شویم.
وی تصریح کرد: نیازمسلمانان در هرزمان تاسی به فرهنگ غنی نظیر فقه جعفری است که ازامام صادق به ارث رسیده ،می باشند.
صالح نیا گفت :ملتی سروری خواهدکرد که فرو خوردن خشم ، بخشش خطاها،صله رحم ، مبارزه بانفس وگره گشایی رادرسرلوحه زندگی قرار دهد.
وی افزود: ملت مسلمان وصادقیون اهل نماز، رازداری، پرده پوشی واهل مواسات می باشند.
امام جمعه کن تاکید کرد: ازدرگیری پرهیز کرده و به کار وتلاش بپردازیم وازنیش زدن و کنایه خوداری کنیم.
وی با اشاره به تاریخ اظهارداشت : سالی درمدینه گرانی شد و حضرت صادق کل گندم های خانه خودرا برای مردم نیازمند انفاق کردند.
وی گفت : باغ خرمایی متعلق به امام صادق بود وقتی محصول می رسید درهای باغ را بازمی گذاشت و همه نیازمندان را دعوت تا ازمحصول استفاده کنند.
تهرام/۷۲۴۳ / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.