به گزارش روز شنبه معاونت ارتباطات و روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری در نشست تخصصی گفتمان شهر در منطقه 9 شهرداری تهران، اظهار داشت: در پایتخت ایران بیشترین آشفتگی در نوع بارگذاری و شکل گیری کالبدی و همچنین نوع فعالیت های نامتجانس در مبادی ورودی شهرها قابل مشاهده است و به هیچ عنوان وضعیتی که در مبادی ورودی شهر بوجود آمده تناسبی با جایگاه کلانشهر تهران به عنوان پایتخت کشور ندارد.
وی افزود: مبادی ورودی شهرها و کلانشهرها بخصوص پایتخت از عناصر و عرصه های شاخص و هویت بخش شهر محسوب می شوند که مجموعه افرادی از این مبادی ها وارد شهر می شوند، ذهنیتی نسبت به آن شهر و جامعه شهری ساکن در آن شهر پیدا می کنند.
وی تاکید کرد: مبادی ورودی تاثیر قابل توجهی در هویت بخشی به شهرها دارند.
سالاری با بیان اینکه منطقه 9 در مجاورت یکی از مبادی دروازه ای بسیار مهم و اصلی تهران یعنی آزادراه تهران – کرج و میدان آزادی قرار دارد، افزود: میدان آزادی یکی از مراکز توریستی و گردشگری مهم کشور و تهران محسوب می شود و باید متناسب با کارکردی که این برج و محوطه پیرامون آن در جذب گردشگر دارد شاهد یک آرام سازی برای حضور مردم در این محدوده باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: متاسفانه شاهد یک اغتشاش جدی و حضور پر تراکم خودروها در مجاورت این میدان و همچنین وجود دو پایانه اتوبوس های برونشهری و درون شهری و مجموعه فرودگاه مهرآباد که خود موجب ترافیک است، هستیم.
سالاری ضمن ابراز تاسف از اینکه برغم ابلاغ طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران طرح های موضعی مربوط به مبادی ورودی شهر هنوز اجرایی نشده است اظهار داشت: به موجب مفاد برنامه 5 ساله دوم مقرر بود مطالعات و تصویب طرح های موضعی مربوط به مبادی ورودی شهر تا انتهای سال 92 و اجرای طرح های مبادی ورودی شهر نیز تا سال 95 به اتمام برسد.
وی تاکید کرد: اکنون در سال 97 حتی فرایند مطالعات آن به اتمام نرسیده و لذا در مراجع مربوطه هم تصویب نشده است.
رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران تصریح کرد: به عنوان مدیریت شهری در دوره پنجم باید نسبت به انجام تکالیفی از طرح های توسعه شهری که در طول سال های گذشته مغفول مانده و انجام آن ها بصورت جدی در ارتقاء کیفیت محیطی شهر تاثیرگذار است اقدام کنیم و به آن اهتمام و باور جدی داشته باشیم.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.