به گزارش ایرنا، ظهر امروز آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی، از مراجع عظام تقلید برای اقامت تابستانه وارد شهر دماوند شد و مورد استقبال مسئولان و مردم متدین این شهر قرار گرفت.
این مرجع عالیقدر به روال هر سال در ایام تعطیلات تابستانی حوزه‌های علمیه جهت اقامت و تمرکز بر مطالعات و پژوهش‌های خود به شهر دماوند سفر می‌کند.
جوادی‌آملی نمازهای یومیه را در مسجد قائم آل محمد (عج) محله احمدآباد شهر دماوند اقامه خواهد کرد و تا پایان تابستان نیز در این شهر حضور خواهند داشت.
در این مدت، بسیاری از مسئولان و مقامات کشوری و لشگری، روحانیان و طلبه‌های حوزه‌های علمیه تهران و استان‌‌های همجوار، دانشجویان، پاسداران، نیروهای انتظامی و نظامی برای دیدار با این مدرس برجسته حوزه‌های علمیه به دماوند می‌آیند.
اقامه نماز جماعت ظهر و شب و برگزاری کلاس‌های اصول فقه و اخلاق از جمله برنامه‌های این مرجع عالی‌قدر جهان تشیع در محله احمدآباد شهر دماوند خواهد بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی، امام‌جمعه شهرستان دماوند در حاشیه حضور آیت‌الله جوادی آملی به این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان دماوند همه ساله در فصل تابستان میزبان این حکیم متعلم، فیلسوف بزرگ و مفسر کبیر قرآن است و این توفیقی برای ماست که پذیرای این بزرگوار به عنوان نابغه جهان اسلام و گرانبهای عالم تشیع باشیم.
وی ادامه داد: آمادگی لازم در شهر را ایجاد کردیم و اغلب قشر جوان، نوجوان، دانشگاهی و طلبه در مجالس درس اخلاق عمومی این عالم بزرگ در روزهای پنجشنبه شرکت می کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: آیت الله جوادی آملی در روزهای جمعه در منزل خود نیز مجلس روضه ای دارند که عموم مردم می توانند در آن شرکت کنند.
حجت الاسلام فتاح دماوندی اظهار کرد: نمازهای ظهر، عصر، مغرب و عشا نیز در مسجد احمدآباد به اقامه آیت‌الله جوادی آملی برگزار می‌شود و افراد می‌توانند از نزدیک ایشان را زیارت کرده و از وجودشان بهره‌مند شوند و باید آرامشی ایجاد شود تا بتوانند نوشته‌های خود را در دماوند تکمیل کنند.
امام جمعه شهرستان دماوند اضافه کرد: آیت‌الله جوادی آملی بسیاری از کتاب‌های خود را در دماوند به رشته تحریر درآورده اند و دعا می کنیم، خداوند به ایشان و همه مراجع تقلید سلامتی عنایت کنند و ما بتوانیم از خیرات و برکات وجود این بزرگوار در شهرستان دماوند بیش از پیش بهره مند شویم.
وی در خصوص مدت حضور این مرجع تقلید در این شهرستان خاطر نشان کرد: این عالم بزرگوار حدود سه ماه و تا پایان تابستان و آغاز درس حوزه علمیه قم در این شهرستان حضور دارند.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.