به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن پورسیدآقایی روز سه شنبه در جلسه بررسی روند احداث خط هفت که در کارگاه مترو میدان صنعت برگزار شد، افزود: خط هفت پیش از این با هفت ایستگاه راه اندازی شده بود که برای مجموع اقدامات انجام شده تا افتتاح 1700 میلیارد تومان هزینه شده بود در حالی که اعتبار مورد نیاز برای انجام کار باقیمانده و افتتاح کامل خط 2700 میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: در مرحله بهره برداری، تنها کمتر از 40 درصد از خط هفت اجرا شده بود.
پورسیدآقایی تاکید کرد: 60 درصد این پروژه در زمان افتتاح باقیمانده بود که به دلیل نداشتن ایمنی و سیستم سیگنالینگ هر 55 دقیقه یک قطار از خط عبور می کرد که به صورت دستوری به 35 دقیقه کاهش پیدا کرده بود.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، هواکش، تونل میان ایستگاهی و سیستم اطفای حریق در این خط وجود نداشت.
وی اظهارداشت: با نصب تجهیزات لازم و تأمین ایمنی این خط در فاز نخست با پنج ایستگاه و سرفاصله 10 دقیقه از ایستگاه مهدیه تا نواب افتتاح خواهد شد.
پورسیدآقایی با اشاره به اینکه پیش از این هفت ایستگاه از این خط افتتاح شده بود یادآور شد: ایستگاه مهدیه (ایستگاه تقاطعی خط هفت و سه) به ایستگاه های افتتاح شده اضافه و چهار ایستگاه دیگر از نظر ایمنی تجهیز شدند.
به گزارش ایرنا، در این نشست همچنین شهردار تهران گفت: پنج کیلومتر از خط هفت مترو با نصب تجهیزات و ایمنی کامل تیرماه به بهره برداری می رسد.
سید محمدعلی افشانی افزود: کل مسیر خط هفت با تجهیزات کامل تا نیمه اول سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود که این اقدام با وضعیت مالی و بدهی های شهرداری تهران کار بسیار دشواری است.
وی با اشاره به بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران بیان کرد: هر هفته در روزهای یکشنبه و سه شنبه شاهد تجمع پیمانکاران مقابل شهرداری تهران و تقاضای پرداخت مطالباتشان هستیم که البته محتوای شعارها هر روز در حال تغییر است.
افشانی همچنین گفت: خط 6 مترو نیز در شش ماهه اول سال آینده افتتاح خواهد شد.
به گزارش ایرنا، خط 6 مترو پایتخت به طول 31 کیلومتر جنوب شرق تهران را به شمال غرب این کلانشهر متصل می کند. این خط از دولت آباد آغاز و با عبور از معابر مهمی مانند 17 شهریور، میدان شهدا، میدان امام حسین (ع)، میدان سپاه، میدان هفت تیر، میدان حضرت ولی عصر (عج)، کوی نصر، بلوار مرزداران، خیابان پیامبر و خیابان کوهسار در نهایت به شهرک کن می رسد.
شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه مترو نقش مهمی در حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا دارد خاطرشان کرد: از این رو توسعه قطار شهری اولویت نخست شهرداری تهران است.
وی با اشاره به محدودیت درآمد و بودجه شهرداری تهران یادآور شد: سال گذشته در سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تلاش زیادی برای تأمین اعتبار توسعه مترو انجام شد که بخشی از این اعتبار از طریق انتشار اوراق مشارکت تصویب و بخش دیگر در حال پیگیری است که در صورت حل آن مشکل تأمین اعتبار مترو حل خواهد شد.
افشانی با اشاره به الزام شرکت مترو مبنی بر ارائه گزارش روزانه پیشرفت اجرایی به شهردار بیان کرد: با این کار فاصله با برنامه زمان بندی مشخص خواهد شد اما کیفیت و صحت کار از سرعت آن مهمتر است.
افشانی که از 23 اردیبهشت ماه امسال به عنوان هفدهمین شهردار تهران مشغول به کار شده است در نخستین بازدید خود از خط 7 مترو صبح امروز از روند احداث این خط و ایستگاههای درحال ساخت آن دیدن کرد.
فعالیت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران که اواخر مرداد سال گذشته پس از 12 سال پایان یافت، در دوره جدید مدیریت شهری، محمدعلی نجفی به عنوان شانزدهمین شهردار انتخاب شد که عمر مدیریتی او هفت ماه بیشتر دوام نیاورد و افشانی این مسئولیت را تحویل گرفت.
تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.