به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سید محمدعلی افشانی روز چهارشنبه در مراسم معارفه معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: معاونت شهرسازی در ساخت شهر تهران نقش تعیین کننده دارد و این نقش به منابعی که باید تعیین شود، باز می‌گردد.
وی ادامه داد: اینجا یکی از مهمتر ین معاونت‌ها و حوزه‌هایی است که بر روی تامین درآمد تاثیرگذار است.
به گزارش ایرنا، افشانی 23 اردیبهشت امسال به عنوان هفدهمین شهردار پایتخت فعالیتش را آغاز کرد و در نخستین انتصاب، روز گذشته «پیروز حنانچی» را به عنوان معاون معماری و شهرسازی و « ایرج معزی» را به عنوان معاون فنی و عمران شهرداری منصوب کرد.
شهردار تهران در ادامه این جلسه گفت: در دنیا شهرها براساس شاخص های مختلف رتبه بندی می شوند که تهران در بین 206 شهر بزرگ، رتبه 190 دارد، یعنی وضعیت خوبی ندارد که باید در این زمینه فعالیت دقیق تر و بهتری داشته باشیم.
وی بدون اشاره به شاخص هایی که براساس آنها رتبه بندی های کلانشهر ها انجام می شود خطاب به مدیران این نهاد افزود: ما تنها یک وظیفه داریم و آن ارتقای کیفیت زندگی مردم با هدف رضایت‌مندی شهروندان است.
شهردار تهران با اشاره به عنوان برنامه خود یعنی «شهر زیست‌پذیر، شهروند مشارکت‌پذیر» یادآورشد: امروز این طرح در دنیا بسیار موردتوجه و دارای شاخص هایی است؛ به طول مثال در این طرح وقتی درباره حمل و نقل صحبت می‌شود به محله‌ها و قدرت انتخاب آنها می‌پردازد که آیا هر فرد در محله‌های مختلف، قدرت انتخاب انواع متفاوت وسایل حمل و نقل عمومی را دارد، آیا حمل و نقل برای این فرد هیچ قدرت انتخابی لحاظ کرده یا نه؟ در دیگر حوزه‌ها هم به همین شکل است.
افشانی با اشاره به ضرورت بهبود شاخص‌های زیست‌پذیری گفت: شاخص‌های زیست‌پذیری را باید در محلات تعریف کنیم و بررسی شود که وضعیت زیست‌پذیری هر محله در چه شرایطی است.

** هیچ پروژه ای نباید تعطیل شود
شهردار تهران همچنین در مراسم معارفه معاون جدید فنی و عمرانی خود گفت: اولویت این معاونت باید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد، در عین حال هیچ پروژه‌ای نباید تعطیل شود مگر اینکه مشخص شود پروژه‌ای از اساس اشتباه تعریف شده بود.
وی خطاب به مدیران مجموعه معاونت فنی و عمرانی اظهارداشت: این تصور را نداشته باشیم که تنها مدیران فنی متوجه تغییرات و روند یک پروژه هستند درحالی که مردم بهتر پیگیری می کنند.
افشانی گفت: مردم قبلا روند ساخت پل‌ها و پروژه‌ها را دیده اند و همه اینها شاخصی برای سنجش عملکرد مدیران از نگاه مردم است، مردم بین هیچ دوره مدیریتی تفاوتی قائل نیستند و معیار قضاوت خود را عملکرد مدیران قرار می‌دهند.
به گزارش ایرنا، حناچی معاون جدید شهرسازی و معماری شهرداری تهران، پیش از این مسئولیت به عنوان معاون فنی و عمران این نهاد فعالیت داشت که حکم خود را از محمد علی نجفی گرفته بود.
نجفی نخستین شهردار منتخب اعضای شورای اسلامی شهر تهران دوره پنجم بود که عمر مدیریتی او بیشتر از هفت ماه دوام نیاورد و استعفا کرد.
ازجمله سوابق معزی معاون جدید فنی و عمرانی شهردار تهران عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان و مدیرعامل شرکت مهندسان مشاور خانه سازی ایران اعلام شده است.
تهرام/7245/ 1539/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.