به گزارش ایرنا اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در آیین نهمین جایزه اخلاق و نیایش که شامگاه گذشته برگزار شد، گفت: جا دارد به دلیل حضور پر نشاط مسجد جامعی( عضو شورای شهر تهران) در برگزاری این جایزه تقدیر کنم .
وی گفت: این جایزه تلاش دارد فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را در این سرزمین ماندگار و یادآوری کند که از چه سابقه ای برخوردار هستیم.
بروجردی با بیان اینکه اسلام اسوه ای بنام حضرت محمد(ص) دارد که خداوند او را با اخلاق توصیف می کند گفت: با وجود ایشان و برخورداری از صفات الهی است که مردم قرابت با خدا را از خلال بندگان درک کنند .
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ادامه با بیان اینکه جای رئیس دولت اصلاحات در این آیین خالی است، وی را نمونه ای مجسم از اخلاق دانست .
احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین گفت: جایزه اخلاق و‌ نیایش در شب میلاد امام حسن تدارک دیده می شد و ما همزمان شاهد دو جشن میلاد و جشن اخلاق و نیایش بودیم.
وی با بیان اینکه به دلایلی برگزاری این جایزه در نیمه رمضان هماهنگ نشد گفت: در شب میلاد امام حصن مجتبی (ع) برنامه تهران گردی به بازدید از امامزادگان منسوب به این امام همام برگزار شد.
وی در ادامه با اخلاق در رساندن جامعه به تعالی و توسعه نقش اساسی دارد خاطر نشان کرد: امروزه پول پایه بودن موجب نبود توسعه در زندگی شهری شده و ممکن است جامعه دچار بی برنامگی شود .
مسجد جامعی با بیان اینکه باید در جامعه تلاش کرد، روحیه داد و اصلاح کرد گفت: در نگاه ما اخلاق و دعا آمیخته است، این دو جامعه را تکه تکه نمی کند و رو بروی هم قرار نمی دهد.
وی با بیان اینکه کسانیکه جامعه را تکه تکه می کنند می خواهند انسجام و سر سبزی نباشد تاکید کرد: ظرفیت دلها و اخلاق آنقدر بزرگ است که دعا می کنیم فقر اخلاقی برای همه رفع شود و اگر جایزه اخلاق و نیایش بتواند در این راه قدم بردارد جای مباهات است.
بر اساس این گزارش جایزه اخلاق و نیایش به آیت‌الله علی کریمی جهرمی برای فعالیت و پژوهش دینی ،
احمد سمیعی گیلانی مترجم،عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، حسین محجوبی در حوزه هنرهای تجسمی، محمد رضا درویشی آهنگساز و پژوهشگر، مصطفی رزاق کریمی سازنده مستند بانو قدس ایران،
پروین دخت کامرانی بنیان گذار بنیاد خیریه کامرانی، ستاره اسکندری بازیگر، فرامرز پارسی در حوزه معماری ، مسعود چلپی جامعه‌ شناس تقدیم شد.
همچنین جایزه ویژه اخلاق و نیایش به محبوبه نصیری متولی تکیه بزرگ و تاریخی نفر آباد اهدا شد.
در این آیین هنرمندان و چهره های شاخص ادبی و هنری از جمله زهرا شجاعی، سید محمد بهشتی، حسین زمان، حسام الدین سراج، استاد رفعتی، علیرضا تابش، عیسی علیزاده، پیمان شریعتی، سید محمد احسانی، احمد محیط طباطبایی، خسرو سینایی، مرضیه برومند، ستاره اسکندری، مجید مجیدی، لیلی رشیدی، رضا داوری اردکانی، علی خاتمی، محمدرضا خاتمی، محمد احصایی، صدیق تعریف، امیرحسین صدیق، فرشته طائرپور، ‌حسین محجوبی، ارمغان بهداروند، کتایون ریاحی، مهدیه محمدخانی،هادی حیدری، اشرف بروجردی، اردشیر صالح‌پور، مرجان پورغلامحسین، مجید ملانوروزی، شقایق دهقان، سعید ایزدی، ساعد باقری و ‌کیوان ساکت، حضور داشتند.
تهرام/7244/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.