محسن خرمی شریف روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : اجرای پروژه کمربندی جنوبی قرچک به منظور کاهش میزان ترافیک ، وارد نشدن خودروهای عبوری به سمت شهرستان های ورامین و پیشوا و دسترسی آسان به مناطق و روستاهای جنوبی و شهرک صنعتی قرچک از دومین دوره شورای اسلامی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.
وی گفت : وجود معارضین متعدد از جمله 313 باب منزل مسکونی ، 6 قطعه زمین ، رودخانه فصلی باقرآباد و تپه تاریخی پوئینک به اعتبار بسیار زیادی نیاز داشت که اجرای این پروژه را سال ها به تأخیر انداخت.
شریف بیان کرد: با تملک آخرین واحدهای مسکونی طول مسیر ، بازگشایی کامل این پروژه 4 کیلومتری که از میدان شهید ستاری قرچک آغاز و تا میدان پوئینک ادامه دارد صورت گرفت و زیر بار ترافک قرار گرفت.
وی گفت : اجرای این پروژه با هزینه ای بالغ بر 355 میلیار ریال انجام شد.
شهردار قرچک با اشاره به واقع شدن تپه باستانی پوینیک در مسیر کمربندی جنوبی قرچک گفت : در اجرای فاز سوم و تکمیلی پروژه کمربندی جنوبی قرچک به دلیل قرار گرفتن تپه باستانی در مسیر آن ، تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر یک هیأت باستان شناس با انجام گمانه زنی و حفر ترانشه ، در حال کاوش لایه های مختلف این منطقه باستانی هستند که این گروه تا کنون به مورد قابل توجهی از یافته های باستان شناسی دست نیافته اند.
شریف گفت : این هیأت برای بررسی بیشتری این منطقه باستانی ، درخواست تمدید مجوز حفاری را ارائه کرده که شهرداری یک ماه دیگر ، این مجوز 45 روزه را تمدید کرد.
وی افزود : اجرای فاز تکمیلی کمربندی جنوبی قرچک منوط به اعلام نظر هیأت باستان شناسی در خصوص حذف و یا باقی ماندن این تپه باستانی است .
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق استان تهران واقع شده است.
مردم شهرستان های ورامین ، پیشوا و بخشی از مردم استان سمنان برای دسترسی به تهران مجبورند که از این شهر عبور کنند.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.