محسن پارسا روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : آغاز زمان برداشت محصول گندم و جو از مزارع شهرستان ورامین با افزایش دمای هوا همراه می شود و این امر همه ساله باعث بروز آتش سوزی در این مزارع می گردد ، حادثه ای که در دقایقی اندک می تواند تمامی محصول کشاورزان را نابود کند.
وی افزود : آتش سوزی در مزارع گندم و جو با سایر آتش سوزی های تفاوت ویژه ای دارد و به دلیل سرعت گسترش آتش ، تا زمان رسیدن عوامل آتش نشانی ممکن است کل محصول در هکتارها زمین از بین رود لذا لازم است تا کشاورزان در زمان برداشت به نکات ایمنی توجه داشته و با اقدامات پیشگیرانه از وقوع این حادثه در مزرعه جلوگیری کنند.
پارسان گفت : یکی از علل وقوع آتش سوزی در مزارع، انباشته شدن کاه و کلش و باقیمانده محصول در مزرعه است بنابراین کشاورزان باید هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری محصول اقدام کنند.
وی از کشاورزان خواست تا از آتش زدن باقی مانده کاه و کلش در مزارع خودداری کنند.
وی اظهار کرد: ایجاد جاده دسترسی در مزارع ، تسریع بخشیدن جمع آوری محصولات، ذخیره آب در حوضچه های مصنوعی، در دسترس بودن ادوات کشاورزی نظیر تراکتور، جلوگیری از قرار گرفتن اشیاء براق در مزارع و وجود کپسول های آتش نشانی از جمله اقدامات مهمی است که می تواند از بروز آتش سوزی در مزارع جلوگیری کند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین گفت: پیش از آغاز فصل برداشت محصولات از مزارع شهرستان ورامین، جلسات توجیهی با دهیاران و کشاورزان در مساجد روستاهای شهرستان برگزار و بروشورهای اطلاع رسانی در رابطه با روش های پیشگیری از وقوع آتش سوزی به آنان ارائه شد.
پارسا افزود : طی روزهای اخیر چند مورد آتش سوزی در مزارع غلات ورامین رخ داد که با حضور عوامل آتش نشانی این آتش ها با وجود خسارات وارده مهار شد.
در سال زراعی جاری بیش از 21 هزار هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیر کشت گندم و جو رفته است.
ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.