به گزارش خبرنگار ایرنا، از حوالی ساعت 18 امروز بدلیل شرایط ناپدارجوی تندباد از استان های قزوین و البرز وارد شهر تهران شد که بدلیل عدم پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران موجب غافلگیری مردم شده و شهروندان در خیابان های شهر دوان دوان خود را به مکان های امن می رسانند.
اداره کل هواشناسی استان تهران آسمان امروز (چهارشنبه) تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک پیش بینی کرد اما در حال حاضر وزش تند باد در مناطق غربی و مرکز تهران ادامه دارد.
مدیر پیش بینی سازمان هواشناسی کشور نیز عصر چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: وزش باد شدید به سرعت حدود 60 کیلومتر بر ساعت در مناطق غربی تهران شروع و در ادامه وارد سایر مناطق شهر تهران می شود اما به نظر می رسد شدت این تندباد بیش ازمیزان اعلام شده باشد.
احد وظیفه بیان کرد: این تندباد با گرد و خاک همراه شده و به همین منظور دید افقی را 2 تا 3 کیلومتر کاهش داده است.
درحال حاضر با بارش باران از میزان گرد و خاک این تندباد کاسته شده است .
مدیر پیش بینی سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: این تند باد تا دقایقی دیگر مناطق مرکزی و شرقی تهران را در بر می گیرد و در ساعات اولیه امشب ازپایتخت خارج می شود.
این تندباد با گرد و خاک همراه است و به نظر می رسد شهروندان باید از تردد در فضای باز و بوستان ها خودداری کنند.
به هنگام وزش باد شدید و تند باد سقوط اشیا از ارتفاع و همچنین شکسته شدن درختان وجود دارد و به همین منظور شهروندان در این مواقع باید نکات ایمنی را رعایت کنند.
اداره کل هواشناسی استان تهران طی 2 روز آینده آسمان استان را صاف تا نیمه ابری به همراه وزش باد، رگبار و رعد و برق پیش بینی کرد.
بر اساس بررسی و تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی 2 روز آینده وضعیت جوی استان تهران، صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و از ساعات بعد ازظهر با افزایش ابر و افزایش باد و در برخی مناطق گاهی همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.
تهرام/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.