گزارش خبرنگار ایرنا از محل این برنامه حاکیست که رضا اردکانیان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد نمرود شهرستان فیروزکوه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: فاصله قابل ملاحظه ای تا قیمت تمام شده (آب و برق) داریم و این نرخ باید اصلاح شود.
وی اظهارامیدواری کرد که فاصله قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی (قیمت کنونی) موجب نشود مردم با دشواری های سختی مواجه و ما در عرضه آب و برق پایدار با اختلال مواجه نشویم.
به گزارش ایرنا، قبل از افزایش هفت درصدی قیمت آب و برق، وزارت نیرو قیمت تمام شده هر مترمکعب آب شهری را یک هزار تومان اعلام می کرد درحالی که به قیمت 400 تومان عرضه می شد. با افزایش هفت درصدی نرخ آب، قیمت هر مترمکعب آب برای مشترکان شهری فقط 28 تومان و برای مشترکان روستایی هفت تومان افزایش یافته است.
اردکانیان که امروز پس از افتتاح چند طرح در شهرستان های ورامین، پاکدشت، قرچک و پردیس استان تهران برای بازدید از سد نمرود وارد شهرستان فیروزکوه شده بود در ادامه مصاحبه خود، با اشاره به پروژه سد نمرود گفت: این سد بیش از 80 درصد پیشرفت دارد که درصورت تامین اعتبار آن به میزان 280 میلیارد تومان با کمک سازمان برنامه و بودجه هرچه زودتر آماده بهره برداری خواهد شد.
به گفته وی، سد نمرود افزون بر 120 میلیون مترمکعب آب را برای مصارف مختلف شرب، کشاورزی، صنعت و حقابه های زیست محیطی تامین می کند.
وی در پاسخ به پر سش خبرنگاری مبنی بر حقابه مردم پایین دست سد نمرود و زمین های روستای «سُله بُن» که با بهره برداری از سد به زیر آب خواهد رفت اظهارداشت: باید مشکلات صاحبان این زمین ها را حل کرد و به حقابه ها تخصیص یابد.
شهرستان فیروزکوه در شرق تهران واقع شده است.
تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.