به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه گزارش پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری درباره اجرای طرح ترافیک را استماع کرده و سوالاتی را مطرح کردند.
محمدجواد حق شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در باره اجرای طرح ترافیک گفت: خبرنگاران گلایه مندند و نارضایتی دارند و حتی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد هم مراتب دلخوری اصحاب مطبوعات و روزنامه نگاران را بیان کردند.
وی از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواست تا فضای رفع این مشکلات فراهم شود.
الهام فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز گزارش پور سید آقایی را نوعی خوداظهاری دانست و گفت: این شیوه خود اظهاری قابل نقد است و گزارش شما مقایسه سال 97 است در حالیکه باید مقایسه با سالهای گذشته باشد.
وی با بیان اینکه اگر آسمان باریده می گوییم ما آلودگی هوا را کاهش دادیم، تاکید کرد: این شیوه نمودار آماری، و اینکه بگوییم همه راضی اند، درست نیست.
وی با بیان اینکه کسی در سامانه طرح ترافیک پاسخگو نیست، اظهار کرد: یکی از مهمترین آلاینده های تهران موتور سیکلت ها وخودرو های دیزلی هستند که اتفاقی در این مورد نیفتاده است.
فخاری با بیان اینکه طرح ترافیک پیوست سلامت ندارد در حالیکه تمام پروژه های شهری باید پیوست سلامت دریافت کنند تاکید کرد: باید بدانیم شهر آزمایشگاه شخصی ما نیست.
وی در ادامه از رفتار حذفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با منتقدان طرح در مجموعه مدیریتی خود، انتقاد کرد.
محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: موافق طرح هستم، اما معاون حمل و نقل و ترافیک می گوید همه چیز خوب است و مشکلی نداریم و ترافیک و آلودگی هوا رفع شده در حالیکه تنها سه هفته از اجرای طرح گذشته و پیش بینی ها این بود که باید 6 ماه بعد از اجرا طرح بررسی شود.
علیخانی با بیان اینکه به اشکالات و برخی رفتارها در اجرای طرح انتقاد داریم، گفت: اکنون به دلیل فصل امتحانات و تعطیلی مدارس و همچنین قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان تردد خودروها کمتر است، بنابر این کاهش ترافیک به اجرای طرح ترافیک مربوط نمی‌شود.
وی با بیان اینکه در ماه جاری بارش باران داشتیم نیز افزود: بهتر بودن هوای پایتخت به دلیل بارش باران بوده و نمی توان اجرای طرح ترافیک را در این مدت کوتاه موجب کاهش آلودگی هوای پایتخت دانست.
وی تأکید کرد: اجرای بسته‌های سیاست‌های عملیاتی پارک حاشیه ای معابر عمومی شهر تهران، سه ماه گذشته در شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد اما معاون حمل و نقل شهرداری آن را اجرا نکردند و حتی راهکارهای خود را به شورا ارایه نکردند.
وی با بیان اینکه در گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، افزایش رضایت شهروندان از اجرای طرح ترافیک عنوان شده، گفت: این گزارش در حالی است که سازمان بازرسی شهرداری تهران طی گزارشی، اعتراض مردم نسبت به اجرای نامناسب طرح ترافیک، را اعلام کرده است.
وی گفت: در طرح به موتورسیکلت ها توجه نشده و چون برای موتورسیکلت برنامه نداریم، آمار موتور سیکلت ها در حال افزایش است.
مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز معتقد بود که دستاورد اجرای طرح ترافیک جلوگیری از رانت بوده است.
وی الزام به داشتن معاینه فنی خودرو را از دیگر مزیت ها دانست گفت: بسیاری از خودروها تا کنون از دریافت معاینه فنی خودداری می‌کردند اما با وجود این همه خودروها به دریافت معاینه فنی تشویق می‌شوند.
الویری گفت: زمان بندی ورود به محدوده طرح نیز یک ‌توزیع منطقی را بوجود آورده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید میزان پیمایش در محدوده طرح ترافیک را هم در نظر بگیریم.
سید حسن رسولی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران هرکسی بیشتر کار کند باید بیشتر پاسخ دهد.
وی گفت: شهرداری موظف است بر اساس قانون بر همه فعالیت مربوط به حمل و نقل بار و کالا نظارت و آن را ساماندهی کند.
رسولی تاکید کرد: امروز صاحبان کالا و موسسات حمل و نقل ، حقوقی دارند، سوال این است که در طرح برای این موسسات چه کاری انجام داده ایم.
آرش میلانی گفت: کسانیکه در محدوده طرح ساکن هستند هم باید به عنوان استثنا در نظر گرفته شوند.
وی از رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواست تا تمهیداتی اندیشیده شود و دانشگاه‌ها به طور مستقل طرح ترافیک را آسیب‌شناسی کنند.
زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره اجرای طرح عنوان کرد که خانواده من در محدوده طرح فعالیت دارند و مشاهدات عینی نشان می دهد که بار ترافیک کم شده است.
وی گفت: وقتی طول ترافیک از هفت به چهار کیلومتر می رسد، یعنی طرح به اهداف خود رسیده است.
زهرا نژاد بهرام با بیان اینکه طرح از زمان اجرا 6 ماه فرصت دارد تاکید کرد: طرح ترافیک باید با سه مولفه کاهش آلودگی، عدالت و کاهش ترافیک بررسی شود.
نژاد بهرام، گفت: باید نظرات شهروندان از طریق علمی درباره این طرح جمع آوری شود.
وی با بیان اینکه از این طرح دفاع می کنم گفت: با کمک مسئولین باید مشکلات آن بررسی و رفع شود.
ناهید خداکرمی عضو دیگر شورا نیز با تاکید بر اینکه اصلاح یک طرح سخت است و شهامت انجام اصلاح هم سخت است، گفت: قضاوت در این طرح زود است و باید از دانشگاهها دعوت کرد که به طور مستقل این طرح‌ را بررسی کنند.
در ادامه جلسه محسن پور سید اقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: هیچ گاه نگفتم که طرح مشکل ندارد.
وی عنوان کرد: اگر فکر می کردیم طرح مشکل ندارد، چرا تیم شبانه روزی برای بررسی آن گذاشته ایم.
وی افزود: به خواسته اعضای شورا و دستور شورا برای ارایه گزارش آمدم و این گزارش، یک گزارش اولیه بود.
پور سید آقایی تاکید کرد: مسیری که انتخاب کردیم ، مسیر درستی است و درباره گروههای خاص مانند آژانس ها و خبرنگاران با برنامه انجام شده و استدلال داریم.
تهرام/7244/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.