حجت الاسلام علی ملکوتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه آب و خاک ری مناسب کشت برنج نیست، عنوان کرد: آب مورد استفاده در کشت نشا آلوده است و در صورت تولید و عرضه محصول به بازار مصرف موجب سرطان زایی در میان افراد جامعه شود.
وی تصریح کرد: دادستانی ری بر اساس گزارشات و مستندات عملی ادارات شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی و محیط زیست حکم معدوم سازی نشای 700 هکتار از ارضی این شهرستان را صادر کرده است
وی افزود: دادستانی شهرستان ری در این پرونده به نگاه پیشگیرانه وارد شده و نه برخوردی، برهمین اساس هیچ فردی دستگیر نشده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری با متوسط 200 میلی متر بارندگی سالانه در منطقه ای خشک واقع شده است که سالانه 300 تا 400 میلیون متر مکعب آب از کلانشهر تهران وارد این شهرستان می شود و بدلیل آلودگی و نداشتن برنامه مناسب برای تصفیه، کشاورزان این منطقه از ظرفیت این حجم وسیع آب غافل شده اند.
این شهرستان با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی ، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند، این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.