به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در آیین رونمایی از این نرم افزار گفت: شروع تهیه نرم افزار موبایلی مسجدیاب در حقیقت با ستاد اقامه نماز بوده و همراهی این ستاد بسیار راهگشا بوده است.
وی افزود: امروز اولین فاز از این نرم افزار رونمایی می شود و در ادامه راه فازهای بعدی، مساجد استان و کشور نیز به آن اضافه می شود.
وی با بیان اینکه یکی از شعارهای دهه تکریم و غبارروبی مساجد، مسجد هسته مقاومت است که رهبر انقلاب در جمع ائمه جماعات استان تهران مطرح کردند، گفت: هسته مقاومت بودن مسجد در این نرم افزار به نمایش گذاشته می شود.
وی با بیان اینکه ابتدا مساجد تهران و بعد کشور در این نرم افزار جستجو می شود، گفت: امیدواریم این نرم افزار در سطح جهان اسلام قابل ارایه باشد.
وی آسان سازی یافتن مسجد را از مزیت ها و فواید این نرم افزار دانست و افزود: با این نرم افزار هر کسی در هر جایی که خواست مسجدی را پیدا کند، می تواند.
وی، آشنایی با مساجد و برنامه های اجرایی در آن را از دیگر مزیت های مسجد یاب عنوان کرد و افزود: با جستجوی ساده در این نرم افزار ، افراد می توانند مسجد را بر اساس برنامه های آن انتخاب کرده و در آن حضور یابد .
صداقت، ایجاد تور مجازی و نمایش تصویری از مسجد و تصاویر سه بعدی را از دیگر مزیت ها برشمرد و افزود: وجود اطلس جامع مساجد از دیگر مزیت های این نرم افزار است و نقشه جامع مساجد برای جانمایی ساخت مساجد کمک می کند.
حجت الاسلام قندی رییس ستاد اقامه نماز استان تهران نیز در این آیین، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و اظهار کرد: نرم افزار مسجد یاب، پرچمی در فضای مجازی برای دسترسی بهتر به فضای مسجد است.
وی با تقدیر از معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: این فرصت‌ مقتنمی است که در ماه مهمانی خدا، آدرس خانه خدا در اختیار میهمانان خدا قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: امروز با راه اندازی این نرم افزار، میتوانیم پایه گذار گردشگری حلال در دنیا باشیم.
قندی گفت: امروز به دنیا این پیام را می دهیم که مسجد تک بعدی نیست و کارکردهای دیگری بجز عبادت هم دارد.
بر اساس این گزارش، نرم افزار مسجدیاب نزدیک ترین‌ مسجد به محل حضور یابنده را ارایه می کند.
مسجد یاب در حال حاضر از سایت masjed.ir قابل دانلود کردن است و مسیر یابی مسجد بطور پیاده و با خودرو، وضعیت اقامه نماز و برنامه های مساجد، تور مجازی سه بعدی، در این نرم افزار قابل جستجو است.
در حال حاضر اطلاعات مساجد شهر تهران بر روی این نرم افزار بارگزاری شده و در فازهای بعدی مساجد استان تهران و سایر نقاط کشور بارگزاری خواهد شد.
امامان جماعت کاربری های این نرم افزار را در اختیار دارند و فعالیت مساجد را بارگزاری می کنند.
همچنین از ده روز پایانی ماه شعبان با عنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده است.
تهرام/7244/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.