علیرضا محمودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ساخت مخزن آب شرب باقرشهر به منظور تامین پایداری و توزیع مناسب آب از سال گذشته آغاز شده است که با بهره برداری از این طرح، بخش عمده ای از مشکلات تامین آب این شهر محروم برطرف می شود.
وی با بیان اینکه مدیریت آب و فاضلاب منطقه 6 تهران توجه ویژه ای به آب شرب شهرهای جنوب استان تهران و ارتقای سطح خدمات رسانی به مشترکان این شهرها دارد، عنوان کرد: اختصاص بخشی از آب سد ماملو به شهرهای زیر پوشش آبفای منطقه و ارتقای کمی و کیفی آب آشامیدنی شهروندان جنوب تهران از مهمترین دستاوردهای ارزشمند سال گذشته این اداره است.
وی تصریح کرد: ساخت نخستین مخزن آب شرب شهر قیام دشت با ظرفیت پنج هزار مترمکعب، اجرای 2 هزار و 500 متر خط انتقال به قطر 500 میلی متر و اصلاح و بازسازی چهار کیلومتر از شبکه توزیع آب این شهر از مهمترین برنامه های این اداره است.
وی در پایان شرایط آبی سال جاری را با توجه به کاهش حجم بارش ها و نزولات آسمانی بسیار ویژه ارزیابی کرد و از شهروندان درخواست کرد که صرفه جویی، مدیریت مصرف و پرهیز از استفاده های غیر ضروری را در اولویت خود قرار دهند و از هرگونه هدر رفت بی مورد آب تا حد امکان جلوگیری نمایند.
شرکت آب و فاضلاب منطقه 6 شهر تهران به مرکزیت شهرستان ری منطقه ای به وسعت حدود 138 کیلومتر مربع و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیامدشت را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.
تعداد مشترکان آبفای این منطقه، 244 هزار و 500 مشترک است و تعداد مشترکان فاضلاب 180 هزار مشترک است. همچنین یکهزارو 700 کیلومتر طول خطوط شبکه توزیع آب، 192 کیلومتر طول خطوط انتقال و 10 هزار و 50 کیلومتر طول خطوط فاضلاب دارد.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.