به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز دوشنبه در همایش بررسی مشکلات آب و کشاورزی در شهرستان ری اظهار کرد: شهرهای جنوبی تهران با کم آبی مواجه اند و گسترش بی رویه کلانشهر تهران آسیب زیادی را به کشاورزی منطقه وارد کرده است.
وی تصریح کرد: برای مقابله با کم آبی باید به سمت کشاورزی مدرن و جلوگیری از هدررفت آب رفت و لازمه آن هم آمایش درست اراضی کشاورزی است.
وی افزود: نباید زمین های کشاورزی درجه 2 و سه را بخشی از زمین های مرغوب بشمار آورد و لازم است تکلیف این زمینداران را روشن کرد تا در صورت لزوم تغییر کاربری دهند.
فرماندار ری: ظرفیت های کشاورزی جنوب پایتخت باید روشن شود و زمین هایی که قابلیت کشاورزی را ندارند از چرخه خارج شود.
وی گفت: 900 هکتار از اراضی کشاورزی ری در سال های گذشته با آب آلوده آبیاری می شد با تدابیری که اندیشیده شد، امروزه هیچ زمینی با آب آلوده آبیاری نمی شود.
وی افزود: تنها با نظارت و تشخیص کارشناسان کشاورزی در موارد لزوم از این آب ها استفاده می شود.
جمالی پور ادامه داد: مردم ری هزینه زیادی را برای تصفیه خانه های جنوب تهران پرداخت می کنند و بسیاری از مشکلات زیست محیطی در این منطقه با احداث این تصفیه خانه ایجاد شده است.
وی افزود: وزارت نیرو باید حقابه عادلانه کشاورزان این منطقه را پرداخت کند.
شهرستان ری با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی ، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند، این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.
همایش « بررسی مشکلات آب و کشاورزی در شهرستان ری» امروز دوشنبه با حضور محسن علیجانی، فریده اولاد قباد نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ذوالفقاری رییس جهاد کشاورزی استان تهران و جمالی پور فرماندار ری و جمعی از کشاورزان این منطقه در شهرری برگزار شد.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.