به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی روز دوشنبه در همایش تجلیل از مقام معلم که در هتل سامان قرچک برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و مقام معلم گفت: شهید مطهری، الگویی تمام عیار برای جامعه فرهنگیان است و اقدامات وی در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی افزود: شهید مطهری نه فقط معلمی انقلابی که پژوهشگری محقق بود که توانست با فعالیت های گسترده فرهنگی و علمی، مسیر آموزش و پرورش آینده سازان کشور را هموار کند.
وی با اشاره به جایگاه مقام معلم در جامعه اسلامی گفت: معلمان امانت داران الهی هستند تا آینده ای روشن برای کشور بسازند.
کاظمی با اشاره به این که مدرسه آینه تمام نمای جامعه در دست یابی به پیشرفت و توسعه است اظهار کرد: معلم ، قلب تپنده جامعه است که آینده کشور را رقم می زند و زمانی این جامعه با نشاط خواهد بود که معلمان آن بدون مشکلات مادی، با شور و نشاط وارد مدرسه شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز همه وظیفه دارند تا برای ارتقای نقش معلم در جامعه تلاش کنند و آموزش و پرورش نیز تلاش دارد تا با حل مشکلات مالی فرهنگیان ، این نقش را حفظ کرده و آن را در جامعه ارتقاء دهد.
وی تأکید کرد: جامعه عظیم فرهنگیان و معلمان با وجود تمامی مشکلات هیچ گاه از وظیفه ذاتی خود دور نشده اند و هر روز شاهد توسعه و رشد جامعه در پی تلاش این نهاد فرهنگی و آموزشی هستیم.
در پایان این مراسم از 14 معلم نمونه شهرستانی و استانی و دو خانواده شهید دانش آموز تجلیل به عمل آمد.
بیش از 3 هزار فرهنگی در آموزش و پرورش قرچک به 49 هزار دانش آموز آموزش می دهند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.