به گزارش ایرنا، افشین حبیب زاده شامگاه سه شنبه در مراسم تقدیر از کارگران نمونه شهرداری تهران به مشکلات موجود در تعاونی های مسکن کارگران این نهاد اشاره کرد و افزود: کارگران به اعتبار شهرداری سرمایه های خود را به این تعاونی های آورده اند از این رو مسئولان شهرداری نیز باید به این مساله توجه و اقدامات لازم برای سامان دادن به مشکلات تعاونی های مسکن انجام دهند.
وی ادامه داد: تشکیل کمیته ای از مسئولان حقوقی و منابع انسانی شهرداری، اعضای شورای شهر و مدیر کل تعاون استان تهران را به حسینی مکارم(سرپرست شهرداری تهران) پیشنهاد دادم تا از طریق آن بتوان با تصمیم گیری های صحیح کمک های لازم به تعاونی های مسکن کارگری شهرداری تهران را انجام داد.
حبیب زاده بر حق بهره مندی کارگران از ایجاد تشکل های کارگری تاکید کرد و گفت: برخی از سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران فاقد تشکل های صنفی هستند که این موضوع نیز در دست اقدام است و مدیران شهری نیز قول هایی در این زمینه داده اند که امیدواریم محقق شود.
رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران از عدم پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارگران مشغول در پروژه های پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری انتقاد کرد و گفت: فراکسیون کارگری حتما در این مساله ورود خواهد کرد تا حداقل دستمزد به کارگران پرداخت شود.
وی با بیان اینکه پیمانکاران باید نسبت به پرداخت حقوق کارگران خود اقدام کنند، تاکید کرد: در صورت بی توجهی پیمانکاران نسبت به این موضوع، در قراردادهای جدید به شهرداری اجازه داده شده تا حقوق کارگران را از محل صورت وضعیت های تایید شده نزد این نهاد پرداخت کند.
رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تاکید براینکه طبق قانون به کار گماردن کودکان ممنوع است، به فعالیت کودکان در حوزه جمع آوری پسماند اشاره کرد و گفت: اشتغال کودکان در حوزه پسماند چهره خوبی ندارد و عمده شکایات مردم این است که چرا کودکان در چنین وضعیت نامناسبی مشغول به کار هستند.
وی خاطرنشان کرد: باید در این حوزه نیز مر قانون رعایت و از اشتغال کودکان به ویژه در بخش جمع آوری پسماند جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، نخستین روز از ماه «می» هر سال در تقویم میلادی مصادف با 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر نام دارد.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.