به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی روز دوشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه اداری استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، رفع مشکل بافت فرسوده ، حاشیه نشینی و توجه به اشتغال روستایی را مهمترین مسائل این استان برشمرد و افزود: این مسائل مورد توجه رئیس جمهوری نیز هستند.
وی گفت: رفع این مشکلات، باعث برطرف شدن معضل اشتغال، حمل و نقل و آسیب های اجتماعی می شود.
مقیمی، تصمیمات اتخاذشده در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران را مهم و راهبردی ارزیابی کرد و افزود: امروز برای رفع مشکلات تهران برای سه سال آینده تصمیم گیری می شود و باید مباحث جدی صورت گیرد.
استاندار تهران گفت: روستاهای این استان اگر چه کم هستند اما با دربرگیری جمعیت زیاد تاثیرگذاری بالایی بر تهران بزرگ دارند.
مقیمی، واگذاری کارها به بخش خصوصی را راهکار مناسبی برای رفع مشکلات تهران دانست و افزود: این روند به خاطر موانعی که در قانون اساسی و مسئولیت و محدودیت وزرا در واگذاری اختیارات به بخش های دیگر است که باید برای آن چاره ای اندیشید.
استاندار تهران پسماند را مشکل جدی دیگر پایتخت ذکر کرد و گفت: تفکیک زباله از مبدا و توجه به این مساله باعث کاهش مشکلات و هزینه ها می شود و شهرداری و رسانه ملی باید به صورت جدی به این موضوع ورود کنند.
نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه اداری استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران روز دوشنبه با حضور محمدحسین مقیمی استاندار، عیسی فرهادی فرماندار، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان تهران در تالار آبگینه در حال برگزاری است .
تهرام/6139/7245/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.