به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در اطلاعیه شماره 8 سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران آمده است: با هدف تسهیل شرایط برای شهروندان و با هماهنگی پلیس راهور تهران، در 2 هفته آغازین اجرای طرح جدید ترافیک 97 حتی‌الامکان خودرویی جریمه نمی شود.
وی اظهار داشت: برهمین اساس تردد غیرمجاز برای بار اول دراین محدوده در 2 هفته ابتدایی آغاز طرح منجر به دریافت پیامک اخطار خواهد شد تا فرد با ثبت ‌نام در سامانه و شارژ حساب شهروندی تا پایان اردیبهشت، مانع از جریمه تخلف غیرمجاز در محدوده طرح شود.
دراین اطلاعیه تصریح شده، بدیهی است این برخورد ارشادی با هدف زمینه ‌سازی برای تشویق به رفتار قانونی به جای تعجیل در برخورد فوری صورت می‌گیرد و به معنای عدم اجرای قانون درباره متخلفان نهایی نیست.
براساس اعلام سازمان حمل و نقل شهرداری تهران، طرح جدید ترافیک با ایجاد زمینه تردد قانونی برای آحاد شهروندان و تسهیل دریافت مجوز، انگیزه نقض قانون را از بین برده و در مقابل، شرایط را برای کنترل عبور و مرور در محدوده طرح فراهم کرده است.
دراین اطلاعیه افزوده شده، در صورتی که خودرویی بدون ثبت ‌نام و دریافت مجوز وارد محدوده طرح ترافیک تهران شود، طبق قانون هم جریمه شده و هم بدهی او بابت عوارض تردد به حساب خودرو منظور و دریافت خواهد شد.
این اطلاعیه می افزاید: سامانه اینترنتی my.tehran.ir برای ثبت‌ نام، شارژ حساب شهروندی و خرید مجوز روزانه طرح ترافیک تا پایان سال فعال است و شهروندان تا قبل از اولین ورود به محدوده طرح می‌توانند ضمن ثبت نام در سامانه، مجوز روزانه تردد خریداری کنند تا مشمول جریمه نشود.
در اطلاعیه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید شده، تمامی دوربین‌های ورودی، خروجی و داخل معابر محدوده طرح ترافیک، تردد خودروها را ثبت و با توجه به افزایش تعداد و تقویت دوربین‌ها، به عموم راکبان خودروها توصیه می‌شود از مسیر قانونی برای ثبت‌ نام و تردد در محدوده اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، طرح جدید ترافیک شهر تهران قرار است از روز شنبه 15 اردیبهشت ماه اجرا شود.
در طرح جدید ترافیک، دیگر مجوز سالانه ورود به محدوده طرح با دریافت مبلغ کلی در ابتدای سال صادر نمی شود و متقاضیان باید روزانه نسبت به اخذ مجوز ورود به این محدوده در شهر تهران اقدام کنند.
در شرایط کنونی 2 طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشتن مجوز و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروهاست.
زمان اجرایی روزانه طرح جدید ترافیک 6:30 تا 19 است، ضمن اینکه روزهای پنجشنبه نیز طرح های ترافیکی(ترافیک و زوج و فرد) اجرا نخواهد شد.
تهرام7247**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.