به گزارش ایرنا، احمد خاکی روز دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان ری افزود: فقط ٢٥ مهد کودک دارای مجوز از از سازمان بهزیستی در شهرستان ری فعالیت دارند که این امر موجب پایین آمدن ضریب نفوذ و نظارت به این اماکن می شود.
وی مهمترین دلیل غیر مجاز بودن مهد کودک ها را استاندارهای ساختمان ها عنوان کرد و یادآور شد: مجوز بسیاری از مهد کودک ها از اداراتی مانند سازمان بسیج، اداره تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه های غیر مرتبط صادر شده است که باید در اسرع وقت ساماندهی شوند.
خاکی در ادامه به جمعیت بالای مهاجر و حاشیه نشینی در شهرستان ری اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه آسیب های اجتماعی با همکاری سایر سازمان ها باید در شهرستان ری راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه بیشترین و پرجمعیت ترین روستاهای استان تهران در این شهرستان وجود دارد اظهار کرد: سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات به ساکنان روستاها به شدت نیازمند تعاملات بخشداران و شبکه بهداشت است که باید استانداری زمینه های این امر را تسهیل کند.
خاکی با اشاره به اینکه مرکز ترک اعتیاد و نگهداری معتادان متجاهر 'شفق' در بخش شورآباد است و حدود ٤٠٠ معتاد در آن نگهداری می شوند، افزود: سازمان فنی و حرفه ای با همکاری سازمان بهزیستی باید مرکز آماده سازی شغلی برای بهبود یافتگان را در جهت عدم لغزش پس از ترک را در این مرکز راه اندازی کنند.
وی مناسب سازی معابر پارک ها، اماکن دولتی و خصوصی را یکی از خواسته های سازمان بهزیستی در شهرستان ری عنوان کرد و تاکید کرد: شهرداری باید زمینه های مناسب سازی این اماکن را در این شهرستان باید فراهم کند.
وی در خصوص بهزیستی شهرستان ری گفت: ١٧ هزار و ١٧٧ پرونده توانبخشی که شامل کلیه معلولان جسمی حرکتی، حسی، بینای، شنوایی، اعصاب و روان و سالمندان در حوزه این شهرستان وجود دارد.
خاکی ادامه داد: سه هزار پرونده اجتماعی شامل زنان سرپرست خانوار، کودکان بد و بی سرپرست و شیرخوارها و ٢ هزار و ٥٠٠ پرونده معتاد بهبود یافته در حوزه پیشگیری از اعتیاد در این شهرستان وجود دارد.
وی یادآور شد: ١٧١ مرکز بهزیستی در سه حوزه توانبخشی، پرونده های اجتماعی و حوزه پیشگیری در شهرستان ری فعال هستند که شامل مراکز توانبخشی شبانه روزی، روزانه، شبه خانواده، شیر خوارگاه، مراکز سرپناهی و مراکز مشاوره می شود.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.