به گزارش ایرنا ، مسعود مرسل پور روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار کرد: اعضا کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان لازم است تا سه محور ایجاد اشتغال جدید، آموزش فنی و حرفه ای و رصد کارگر و کارفرما را در دستور کار خود قرار دهند و با برنامه‌ریزی و نظارت مستمر بر فعالیت‌های اقتصادی ، فرصت های جدید شغلی ایجاد کنند.
وی گفت : آشنایی افراد جویای کار با محیط کسب‌وکار و کسب تجربه، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی مستلزم ارائه آموزش های دقیق کاربردی است و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند تا نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و انعقاد قرارداد با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اقدام کنند.
مرسل پور با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی موظفند تا نسبت به بروز رسانی اطلاعات به منظور تدوین سند اشتغال و سیمای اقتصادی تلاش کنند افزود: با توجه به اهمیت بروز رسانی اطلاعات در بخش اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاری فرمانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی نسبت به جمع‌بندی و تهیه سند اشتغال و اقتصادی شهرستان اقدام کنند.
فرماندار قرچک تصریح کرد: به‌منظور اجرای طرح آموزش عمومی در شهرستان، شهرداری موظف است تا با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و دیگر دستگاه‌های مرتبط ، طرح آموزش و توانمندی جوانان جویای کار را عملیاتی کند.
وی گفت : یکی از مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان تهران ، ایجاد دهکده سفال در شهرستان است لذا اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه‌ای و شهرداری موضوع برگزاری دوره‌های آموزشی سفال‌گری اقدام کند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.