محسن حاجی عزیزی روز سه شنبه در گفت و گوی با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند از سال 1393 تاکنون 325 قطعه زمین به جوانان به مساحت 20 هزار و 403 مترمربع به روستاییان به منظور ساخت واگذار کرده است .
وی در خصوص اعطای تسهیلات بانکی طی یکسال گذشته نیز بیان کرد: در راستای اجرای طرح ویژه روستایی و شهری، پرداخت تسهیلات 18و 20 میلیون تومانی به 132 مورد، بخش حوادث تا سقف 12 میلیون تومان به 90 مورد، افزایش اعتبار تعمیرات تا سقف پنج میلیون تومان به 34 مورد و 22 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه بلاعوض از جمله اقداماتی این نهاد بوده است.
این مقام مسئول به اجرای طرح هادی از سال 93 تاکنون اشاره کرد و گفت: تعداد 14 طرح در روستاهای مشهد، کهنک، یهر، بیدک، جابان، سربندان، خسروان، زیارت، حصار، وادان، مرا، کاجان، دهنار و اوچونک اجرایی شد که شامل جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت، پیاده‌رو سازی و ساخت دیوار حائل بوده است .
وی با بیان اینکه طرح هادی در سال جاری نیز اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: این طرح در روستاهای جابان، سربندان و مرا نیز اجرایی می‌شود؛ خوشبختانه در سال جاری روستای رودافشان نیز به این آمار اضافه شده و با توجه به موقعیت بالقوه‌ای که این روستا دارد، می‌تواند در زمینه گردشگری، ایجاد درآمد پایدار و اشتغال‌زایی موثر باشد.
رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه در روستاهای اوچونک و سیدآباد نیز اقدامات اولویه برای اجرای طرح هادی انجام شده است، عنوان کرد: در هفت روستای شهرستان دماوند شامل گرمابسرد، اهران، کالدشت بالا و پایین، چنار شرق، بیدک و زان مطالعات طرح هادی انجام شده و در اولین نشست برای تصویب و ابلاغ مطرح خواهد شد.
حاجی عزیزی گفت: پیش‌بینی ما در سال جاری تهیه و بازبینی طرح هادی هفت روستای سربندان، اسلام‌آباد، جورد، آردینه، گلاهک، مومج و دهنار اجرایی است.
وی با اشاره به شعار سال جاری به عنوان سال 'حمایت از کالای ایرانی'، بیان کرد: این نهاد در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی، سال گذشته در اجرای پروژه‌ها به جای استفاده از آسفالت که متکی بر قیر و نفت بود، از سنگ‌های بوم‌آورد منطقه استفاده کرد و امسال نیز در نظر داریم از محصولات ایرانی و بومی منطقه در راستای کمک به ایجاد اشتغال استفاده کنیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.