به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی روز سه شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی که با دستور راه اندازی مجمع سلامت در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار کرد: مجمع سلامت که در راه اندازی آن از ظرفیت تمامی ارگان‌ها، سمن‌ها، خیران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده می شود با هدف نهادینه سازی سلامت در سطح جامعه و سازمان ها و در راستای بهبود شاخص های سلامت جسمی، روحی، روانی، معنوی و اجتماعی شهروندان ایجاد می شود.
وی افزود : در مجمع ملی سلامت، مشارکت سازماندهی‌شده همه افراد و گروه‌های اجتماعی در بخش سلامت به‌ صورت جدی لحاظ شده و برخلاف مجمع خیران سلامت که فقط خیریان و متخصصان امر پزشکی حضور دارند ، در راه اندازی آن از دیگر گروه های اجتماعی نیز استفاده می شود.
فرماندار پیشوا اظهار کرد: با راه اندازی این مجمع در سطح شهرستان پیشوا ، بسیاری از مسائل حوزه بهداشت و درمان ساماندهی می شود و گام های اساسی برای اجرای کامل طرح تحول سلامت به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های دولت تدبیر و امید برداشته می شود.
وی بیان کرد: باید با بومی‌سازی دستورالعمل‌های مجمع ملی سلامت، مأموریت‌های پیش‌بینی شده دسته‌بندی ‌شود تا مواردی که در پیشوا قابل اجراست، عملیاتی شود.
محمدی با اشاره به اجرای طرح نوروزی نظارت بر مراکز تهیه ، تولید و عرضه مواد غذایی و دارویی و مراکز اقامتی و سیاحتی گفت : آب و نان 2 نیاز مهم در امرار معاش مردم محسوب می‌شود و همه وظیفه دارند تا در تأمین بهداشت و سلامت هر دوی این موارد دقت لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به لزوم توجه مسئولان به سلامت آب شرب گفت : مسئولان در حوزه بهداشت آب شهری و روستایی باید نظارت کامل را داشته باشند و از آلودگی آب که سلامت مردم را با خطر مواجه می کند جلوگیری کنند.
فرماندار پیشوا از حضور سگ های ولگرد در مناطق مختلف شهر به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان یاد کرد و از مسئولان شهرداری ، شبکه بهداشت و دستگاه های مرتبط خواست تا زمینه جمع آوری این حیوانات از محل زندگی مردم را فراهم کنند.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.