به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید اوحدی روز چهارشنبه در چهارمین جشن تولد پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با عنوان «پدر مهربانی» در فرهنگسرای بهاران با طرح این سئوالات که چرا بر برگزاری برنامه گرامیداشت برای شهدا تاکید داشته و این برنامه ها را برگزار می کنیم و آیا شهدا و خانواده آنان نیازی به برگزاری این چنین برنامه هایی دارند؟، اظهار کرد: اگر من و امثال من گرفتار زندگی ماشینی شده‌ ایم، شهدا عند ربهم یرزقون هستند و نیازی به چنین برنامه‌ هایی ندارند.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «شهدا چشم و چراغ این انقلاب هستند»، گفت: دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدا، زیباترین لحظات است، والدین شهدا باید به جایگاه خود افتخار کنند که سرمایه ای را در این دنیا و آن دنیا دارند.
اوحدی اظهار کرد: با اشاره به اینکه ما با شاخص بصیرت شهدا در مسیر راستین قرار می گیریم، گفت: والدین شهدا یقین بدانند که این پیروزی بزرگ که به دست جمهوری اسلامی در منطقه ایجاد شده، نتیجه خون پاک شهیدان آنان بوده است.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به حضور مدافعان حرم در سوریه افزود: امروز فرزندانی که در زمان انقلاب حضور نداشته و جنگ و امام خمینی(ره) را ندیدند، با بصیرت و براساس آموزه های شهدا در جبهه ها حضور دارند و در برابر دشمن قد علم کردند.
اوحدی با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «حمایت از کالای ایرانی» گفت: ایشان چنین شعاری را با بصیرت و با آگاهی از مشکلات جامعه بیان کردند که این موضوع تنها نباید در حد شعار و نصب پوسترهای تبلیغاتی بروز کند و اقدامات اساسی و عملی در این حوزه باید انجام شود.
امیر محسنی شهردار منطقه 17 تهران نیز در این آیین با بیان اینکه این منطقه، 4هزار شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده و به عنوان دارالشهدای تهران شناخته می شود، اظهار کرد: متاسفانه تنها 970 پدر و مادر این شهیدان، در قید حیات هستند.
وی با اشاره به وجود 11شهید مدافع حرم در منطقه 17 تهران گفت: چند مدت گذشته در حادثه خیابان پاسداران نیز محمدعلی بایرامی برای دفاع از امنیت به شهادت رسید، عطر و بوی شهدا این منطقه را دربرگرفته و به مسئولان انرژی می دهد.
چهارمین جشن تولد پدر بزرگ ‌ها و مادربزرگ ‌ها با عنوان «پدر مهربانی» به نیابت از 4هزار شهید منطقه 17 تهران با حضور جمعی از خانواده شهدا، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر محسنی شهردار منطقه 17، نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهید استان تهران و تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی منطقه در فرهنگسرای بهاران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.