رییس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ستاد اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان همزمان با سراسر کشور از تاریخ 27 اسفند ماه تا 12 فروردین پذیرای مسافران نوروزی بود، افزود: یک هزار و 323 نفر در قالب 299 خانواده در مراکز آموزش و پرورش ناحیه یک این شهرستان اسکان یافتند.
علی نصیری تصریح کرد: بیشتر مسافران نوروزی اسکان یافته از استان های خراسان رضوی، قم و خوزستان بودند و آموزش و پرورش ناحیه یک نیز در این راستا چهار مرکز با 44 اتاق را برای رفاه حال مسافران نوروزی تدارک دیده بود.
رییس آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ری نیز در ادامه اظهار کرد: 2 هزار و 800 نفر در قالب 450 خانواده در مراکز آموزش و پرورش این ناحیه اسکان یافتند.
محمد اسد نژاد یادآور شد: هشت مدرسه و 25 نیروی آموزش و پرورش در ایام نورز به مسافران خدمات رسانی می کردند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر مسافران نوروزی زائران حرم عبدالعظیم(ع) و گردشگران اماکن تاریخی شهرستان ری بودند، اظهار کرد: مراکز انتخابی برای اسکان مسافران در نواحی مرکز شهرری و محل های نزدیک به حرم عبدالعظیم (ع) جانمایی شده بودند.
شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.
وجود آستان مقدس امام خمینی(ره)، حرم عبدالعظیم (ع) و همچنین وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و ... وجود ۳۲ بقه متبرکه (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد ) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلیتی و .... که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.
/6003/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.