سرهنگ جلیل انزابی زاده عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گشت های حفاظتی از امروز (26 تا 15 فروردین ماه) در تمامی شهرستان های استان تهران به صورت تمام وقت مستقر هستند .
وی بیان کرد: تیم های حفاظت از منابع طبیعی استان تهران بصورت شبانه روزی در آماده باش کامل هستند و بر اساس مشاهدات حضوری و یا تماس های مردمی، با متخلفان و متجاوزان به عرصه های ملی برخورد قانونی خواهند کرد.
سرهنگ انزابی زاده در ادامه به تقویت گشت های حفاظت و تشدید نظارت و پایش دقیق اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی تأکید کرد و اظهار داشت: به منظور جلوگیری از اقدامات احتمالی از سوی افراد سودجو و فرصت طلب در ایام تعطیلات نوروز، موضوع صیانت و حفاظت از اراضی منابع طبیعی به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت منابع طبیعی قرار دارد و با خاطیان و متعرضان به انفال به شدت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران از هموطنان درخواست کرد با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند و ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب ، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی موضوع را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
استان تهران دارای بیش از 1 میلیون و 368 هزار هکتار اراضی ملی است که شامل بیش از 919 هزار هکتار مراتع و بیش از 59 هزار هکتار اراضی جنگلی است.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.