ولی الله شجاع پوریان روز شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طبق آخرین آمار رسمی کشور، با فراهم بودن امکانات در بیش از 2 هزار و 200 بوستان و مجموعه های ورزشی شهرداری، شهروندان به ورزش همگانی توجه اندکی دارند.
وی با بیان اینکه در بسیاری از کشور های اروپایی 60 تا 70 درصد مردم روزانه به ورزش همگانی می کنند ،خاطر نشان کرد: یکی از رویکردهای جدید مدیریت شهری توسعه ورزش همگانی و ارزان درجامعه است چراکه روزنامه ها، فضای مجازی و رسانه های تصویری می تواند در توسعه و ترویج ورزش همگانی تاثیر گذار باشند.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه یکی از برنامه های شورای شهر بازپس گیری مجموعه های ورزشی الزهرا (س) به مدیریت بحران شهرداری تهران است افزود: 56 مجموعه الزهرا با مذاکره ای که با اعضای شورا شهر صورت گرفته در حال حاضر در اختیار سازمان ورزش شهرداری تهران خواهد بود.
وی افزود: این سراها و مجموعه های ورزشی در مواقع بحران در اختیار مدیریت بحران شهر تهران قرار خواهند گرفت.
شجاع پوریان افزود: طبق مصوبه شورای چهارم شهر تهران در بازه زمانی سه ساله (تاپایان سال97) می بایست 56 مجموعه جدید توسط شهرداری ساخته تا مجموعه های الزهرا در اختیار مدیریت بحران شهر تهران قرار گیرد.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین از ارائه کارت منزلت رفاهی برای سالمندان و بازنشستگان در سال آینده خبرداد و گفت: سالمندان و بازنشستگان نیاز به حمایت بیشتر دارند و می بایست امکان استفاده رایگان و ارزان تر خدمات ورزشی را در ساعاتی از هفته برای این قشر جامعه فراهم کرد.
شهر تهران دارای 2 هزارو 200 بوستان، 430 مجموعه ورزشی چند منظوره، 250 خانه ورزش، 223 زمین روباز و 56 مجموعه الزهرا (ویژه زنان) متعلق به شهرداری برای استفاده شهروندان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/17357247
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.