به گزارش حجت الاسلام امیر شمس رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان روز یکشنبه در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ربع قرن فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) ایشان را الگویی برای زنان و مردان برشمرد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت کانونها و برنامه های آن گفت: سالگرد تاسیس کانونها سال های گذشته مفصل تر برگزار شد و قصد داریم از علما و برخی مسئولان کانونها تقدیر کنیم.
شمس افزود: همزمان با 18 اسفند و سالگرد تاسیس کانونها از پورتال کانونهای فرهنگی و هنری مساجد رونمایی شد و از این به بعد باید اطلاعات کانونهای کشور و یک هزار و 200 کانون استان تهران در این سامانه ثبت شود.
رییس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران خاطر نشان کرد: از این به بعد مسئولان کانونها برنامه های خود را از این طریق ثبت و اعتبارات لازم برای اجرای برنامه ها را دریافت خواهند کرد.
بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در این مراسم، گفت: کانونها که در ابتدای پیروزی انقلاب کانون انقلاب بودند، به مرور زمان به کانون سازندگی و بعدها به کانون فرهنگی تبدیل شدند.
وی با بیان اینکه این کانونها می توانند جایگاه مناسبی برای اهالی فرهنگ و هنر باشند، افزود: امروز پرداختن به هویت های گوناگون انقلابی، ملی و دینی بر عهده کانونها نهاده شده و بهترین های فرهنگ و هنر در این کانونها گرد هم آمده اند.
مریدی افزود: کانونهای فرهنگی و هنری مساجد هویت دینی را پیموده و ائمه جماعات در راس آن می توانند هویت دینی را محکم تر نموده و به هویت ملی گره بزنند، تا جاییکه همه در کنار هم در جهان اسلام الگوسازی کنند.
وی یادآور شد: همه باید در کنار هم در تهران با هویت های مختلف فردی و قومی زندگی کرده و آنها را به هویت جمعی تبدیل کنیم.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.