رسول بختیاری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : یکی از دغدغه های عشایر ورامین در توسعه فعالیت های تولیدی ، بیکاری و اشتغال فرزندان خود است که عمدتا به دلیل مشکلات اقتصادی امکان ادامه فعالیت در شغل و حرفه پدرانشان را نداشته و به دلیل عدم برخورداری از امکانات مناسب نمی توانند در دیگر شغل ها فعالیت کنند.
وی اظهار کرد: دولت به منظور حمایت از خانواده های عشایر شهرستان ورامین و افزایش میزان تولید گوشت قرمز و محصولات دامی ، زمینه راه اندازی مجتمع دامپروری رازق آباد را در بخش جواد آباد ورامین فراهم کرد و با تشکیل شرکت تعاونی فرزندان عشایر ، آمادگی خود را برای واگذاری زمین های این مجتمع به افراد جویای کار اعلام کرده است .
وی بیان کرد: دولت به منظور راه اندازی این مجتمع تاکنون 27 میلیارد ریال هزینه کرده و بر اساس مطالعات مشاور ، برای تأمین زیرساخت های لازم از جمله آب ، برق و راه به 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
بختیاری گفت : با توجه به این که 75 درصد از هزینه پرورش دام مربوط به تأمین علوفه است ، تلاش گردیده تا 500 هکتار از اراضی منابع ملی رازق آباد به منظور کاشت علوفه به عشایر واگذارشده و آب مورد نیاز این مزرعه از حق آبه رودخانه شور و شیرین تأمین می شود.
وی تصریح کرد: با ایجاد این مرکز یک هزار تن به ظرفیت تولید گوشت قرمز شهرستان ورامین اضافه می شود و 250 فرصت شغلی مستقیم و 400 فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد می شود.
مدیر امور عشایر ورامین افزود : 220 خانوار عشایری با 50 هزار رأس دام سبک در مراتع قشلاقی جنوب دشت ورامین حضور دارند که افزایش میزان کنسانتره و میزان علوفه در دستور کار امور عشایر قرار دارد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام7264 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.